اخبارفرهنگTOP

سمينار بين المللی بازخواني انديشه های اميرعلي شيرنوايي، درهرات برگزار شد

کابل/ ۱۸حمل/ باختر

سمينار بين المللی بازخواني انديشه هاي اميرعلي شيرنوايي امروز در تالار مولانا درشهر هرات برگزار شد.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر؛ درآغاز اين سمينار که با اشتراک شماری از اعضای کابينه و شورای ملي جمهوری اسلامي افغانستان، ساير اراکين بلند رتبۀ دولتي، نمايندۀ ويژۀ ریيس جمهوری ازبکستان براي افغانستان، سفير ازبکستان مقيم کابل، استادان، دانشمندان، محققان و پژوهشگران داخلي و خارجی برگزارشد، محمد شاکر کارگر رييس دفتر ريیس جمهوری اسلامی افغانستان، به مهمانان و اشتراک کنندگان سمينار خوش آمديد گفت و در مورد اهميت سمينار و بازخواني انديشه های اميرعلي شيرنوايي، صحبت کرد.

بعد پيام ويديويي محمد اشرف غني ریيس جمهوري اسلامي افغانستان به نشر رسید.

همچنان نمايندۀ ويژۀ رييس جمهوري ازبکستان براي افغانستان در سخنراني اش از حکومت افغانستان به خاطر برگزاري اين سمينار ابراز امتنان کرد.

محمد طاهر زهير سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در مورد ابعاد مختلف شخصيت اميرعلي شيرنوايي صحبت کرد و او را يک عارف،شاعر، مدير مدبر و توانا، موسيقي دان وشخصيت تاثيرگذار عصر تيموريان ياد کرد .

او افزود: اميرعلي شيرنوايي به امور بازسازي و توسعه يي توجۀ ويژه مبذول می کرد و توانست۳۶۰ پروژۀ عام المنفعه را که شامل مسجد، مدرسه، حوض، خانقاه و غيره مي شد، اعمار کند.

محمد طاهر زهير به ادامۀ صحبتش از کشور دوست ازبکستان خواست که در ايجاد موزيم عصر تيموريان و همچنان کتاب خانۀ اميرعلی شير نوايي همکاري کند.

اين سمينار دو روز ديگر نيز ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا