سیاستاخبارتکنالوژی

سه ادارۀ مهم دو باره در چوکات وزارت مخابرات مدغم شد

کابل / 23 قوس / باختر

وزارت مخابرات ‏و تکنالوژی معلوماتی با نشر خبرنامه‌یی از ادغام مجدد ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی (اترا)، شرکت مخابراتی افغان تلیکام و شرکت افغان پُست در چوکات آن وزارت خبر داده‌است.

به گزارش آژانس باختر؛ در خبرنامه گفته شده است که با روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان و در نتیجۀ تلاش‌های رهبری وزارت مخابرات و ‏تکنالوژی معلوماتی، نشستی به ریاست ‏مولوی عبدالسلام حنفی معاون ریاست الوزرا فیصله کرده است که انتقال و فعالیت شرکت‌های افغان تلیکام و افغان پُست به عنوان ‏شرکت‌های دولتی و هم‌چنان انتقال و ادامۀ فعالیت ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) به عنوان واحد غیر ‏بودجوی در چوکات وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی انجام شود و رهبری و مدیریت تخنیکی و مالی آن توسط وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی صورت ‏گیرد.

اداره‌های یاد شده از اداره‌های مهم خدماتی و عایداتی دولت استند که طی یکی دو سال  پسین ‏بر اساس تصمیم حکومت پیشین، از بدنۀ وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی جدا شده بودند و به گونۀ مستقل فعالیت می‌کردند. ‏

پیش از این مولوی نجیب الله حقانی سر‍پرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در مصاحبه با خبرنگار آژانس باختر گفته بود که رهبران رژیم گذشته، وزارت مخابرات را به یک شرکت سهامی تبدیل کرده بودند که وزیر آن تنها نقش نمادین داشت و صلاحیت‌های زیادی از او گرفته شده بود.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا