اخباراقتصادجامعه

سیلاب ها در بدخشان تلفات جانی وخسارات مالی به بار آورد

فیض آباد،18 ثور، باختر
مسوولان در ریاست مبارزه با حوادث طبیعی بدخشان می گویند که در اثر سرازیرشدن سیلاب های دیروز در بدخشان هشت تن جان باختند و شش تن دیگر زخم برداشتند و همچنان خسارات هنگفت مالی را درآن ولایت به بارآورده است.
مولوی محمد اکرم اکبری، رییس مبارزه با حوادث طبیعی بدخشان به خبرنگار آژانس باخترگفت: این سیلاب ها که در ولسوالی های ارگو، درایم ، تشکان، شهربزرگ ،زیباک، منطقۀ پلیران ولسوالی کشم و دره خستک ولسوالی جرم بدخشان سرازیرشد، حاصلات هزاران جریب زمین وباغ ها را از بین برده است و هفتصد راس مواشی دام داران تلف شده است وهمچنان صدها منزل مسکونی وراه های موصلاتی قریه ها با مرکز نیزتخریب شده است.
رییس مبارزه با حوادث طبیعی بدخشان گفت که موسسۀ آی او ام برای شماری از متضرران در حوزۀ مرکزی شهر فیض آباد مرکزبدخشان مقداری مواد خوراکی برای شماری ازمتضرران توزیع کرده است.
شماری از باشندگان آسیب دیده به آژانس باخترگفتند که این کمک های برای متضرران سیلابها بسنده نیست، آنان از جامعه جهانی خواستند که با سیلاب زده ها کمک بیشترکنند.
آنان همچنان از رهبری امارت اسلامی و موسسات ملی و بین المللی خواهان توجه بیشتر به متضرران سیلاب های اخیردر آن ولایت شدند .
محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا