امنیت

سیگار: سطح غیابت دراردوی ملی تاشصت درصد است // وزارت دفاع ملی: غیابت دراردوی ملی نگران کننده نیست

کابل /باختر/۱۲عقرب
سیگاریا اداره بازرس ویژه امریکا درگزارشی گفته است که غیرحاضری منسوبان نیروهای اردوی ملی بین ده تا شصت درصد است .
به گزارش آژانس باختر: سیگاریا بازرس ویژه ایالات متحده امریکا درگزارش تازه اش به کانگرس امریکا گفته است که میزان غیابت وظیفه یی یا غیرحاضری دراردوی ملی افغانستان بین ۱۰-۶۰درصد است .
جان سوپکو بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان درگزارش خود تذکر داده است که غیابت یا غیرحاضری به غیرحاضری بدون مرخصی، کشته و یا زخمی شدن، تبدیلی، ترک وظیفه، تقاعد، اعزام به ماموریت و یا خدمتی ازیک واحد به واحد دیگر گفته شده می تواند.
دراین گزارش که روز پنجشنبه ۹عقرب منتشر شده است آمده است که سطح غیابت در بررسی قول اردوی ۲۰۱-۲۰۳-۲۰۵وواحد های ویژه اردوی ملی مشاهده شده است .
بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان گفته است: نتیجه بررسی کارمندان اردوی ملی نشان می دهد که دربهترین حالت ده درصد و در بدترین حالت شصت درصد منسوبان اردوی ملی در وقت  بررسی حضور نداشتند.
اما وزارت دفاع ملی دررابطه به غیابت و یاغیرحاضری منسوبان نیروهای اردوی ملی می گوید که این غیرحاضری های سربازان موقت است .
فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که غیرحاضری یا غیابت دایمی دراردوی ملی بسیارکم است و این غیابت سربازان به حدی نیست که نگران کننده باشد.
به گفته امان ، سطح فرار نیروهای اردوی ملی نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است و درمقابل میزان پیوستن به اردوی ملی افزایش یافته است.
اما آگاهان امور نظامی غیابت نیروهای اردوی ملی را در میدان های نبرد بیشتر ضعف مدیریتی و کم کاری دررهبری وزارت دفاع ملی می دانند.
جنرال عتیق الله امرخیل آگاه مسایل نظامی به خبرنگار آژانس باختر در مورد غیابت سربازان اردوی ملی  در میدان های نبرد گفت: افغانستان درحالت جنگی قرار دارد غیرحاضری سربازان به معنای شکست عمدی در مبارزه با دشمن است.
امرخیل گفت: توظیف سربازان و ن دیگرمنسوبان درهر قول اردو و یا هر واحد اداری به اساس نیازمحاسبه صورت می می شود. غیر حاضری های خود سر سبب بی نظمی در داخل قطعه شده می تواند.هرگاه دشمن از کاهش میزان منسوبان نیروهای نظامی دریکی از پاسگاه های نظامی اطلاع حاصل کند دست به کار خواهد شد او از وزارت دفاع ملی می خواهد که انضباط نظامی را جدی بگیرند تا جلوغیابت دایمی در اردوی ملی گرفته شود. ختم/ فریبا احسان زاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا