اخبارامنیتTOP

شمار قربانیان حادثه دیروز در کابل افزایش یافته است

کابل/ ۱۹  ثور/  باختر

وزارت امور داخله صبح امروز اعلام کرد که شمار جان باختگان حمله دیروز بر یک مکتب در ساحۀ ناحیۀ سیزدهم شهر کابل به پنجاه تن افرایش یافته است.

در خبرنامه وزارت داخله همچنان گفته شده است که تاکنون صد زخمی این رویداد در شفاخانه ها ثبت شده اند.

این انفجار عصر دیروز در مقابل  مکتب دخترانه سیدالشهدا در ساحۀ دشت برچی زمانی رخ داد که دانش آموزان مکتب را ترک می کردند٬ گفته شده است که در محل سه انفجار پیهم رخ داداکثریت مطلق جان باختگان دختران دانش آموز این مکتب اند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله طالبان را مسبب این حادثه دانسته است٬ گرچه تاکنون هیچ گروۀ ادعا مسوولیت نکرده است٬ این حادثه واکنش های ملی و بین المللی را در پی داشته است.

به تعقیب این حادثه افراد خشمگین برعلاوه آن که اجازه تحقیق محل رویداد را ندادند به کارکنان صحی و وسایط امبولانس حمله کردند و شیشه های شماری از وسایط را شکستند٬ آنان ادعا کردند که پولیس و امبولانس دیر تر به محل واقعه رسیدند.

گفته های شاهدان عینی و گزارش که از سوی وزارت صحت عامه در صفحات اجتماعی منعکس شده است نشان می دهد که بیشتر از پنجاه نفر در این حادثه جان باخته اند.

شاهدان عینی همچنان گفته اند که چند جسد از قربانیان  که از سوی خانواده های شان شناسایی شد٬ در اولین دقایق به خانه های شان انتقال یافت.

در کمتر از بیست روز گذشته٬ این اولین رویداد تروریستی در کابل است٬ شب اول ثور در پی حمله انتحاری بر وسایط یک ادارۀ امنیتی در ساحه چهاراهی شهید ناحیۀ پانزدهم شهر کابل نه تن زخم برداشتند٬ همچنان در جریان ماه حمل سه واقعه ناشی از انفجار ماین مقناطیسی در کابل ثبت شده است که تلفاتی در پی داشته است.

کابل و بخش های دیگر از کشور در جریان ماۀ رمضان شاهد ازدیاد رویداد های ضد امنیت اند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا