اخبارجامعه

شهروندان بغلان: امربه معروف ونهی ازمنکرمسلمانان را به رستگاری می رساند

پلخمری/ 4 دلو/ باختر

شهروندان بغلان ازامربه معروف ونهی ازمنکربه عنوان فرضیه الهی یاد کرده ادای آن را وظیفه همه می دانند.

آنان ازایجاد وزارت امرباالمعروف ونهی ازمنکردرافغانستان استقبال کردند و آن را دربازگشت مسلمانان به اساسات دین اسلام ارزنده خواندند.

محمد یار احمدی باشنده شهرپلخمری مرکزبغلان می گوید که گوش دادن به نصیحت های ماموران امرباالمعروف ونهی ازمنکر، برای رستگاری وفلاح و برچیدن فساد درجامعه مهم است.

ماموران این اداره دربغلان اززمان تاسیس آن به راهنمایی وارشاد شهروندان پرداخته اند تا همه رویکرد شان مطابق به شریعت اسلامی باشد.

جواد دیگر باشنده بغلان می گوید که ماموران امرباالمعروف ونهی ازمنکر با برخورد سالم وخلق خوش با شهروندان برخورد می کنند و آنان را متوجه واجبات و نیز منکرات دین می سازد.

مولوی خلیل الرحمن راشد رئیس امربالمعروف و نهی از منكر بغلان  هدف از ایجاد اداره امربالمعروف را در چوکات امارت اسلامی افغانستان دعوت بخاطر اصلاح جامعه و جلوگیری از منکرات، عنوان کرد.

اوگفت” در چوکات این اداره  سه بخش که شامل  امربالمعروف و نهی از منكرازجمله جلب و جزب و سمع شکایات  بوده که از آغاز پیروزی امارت اسلامی  تا اکنون  فعالیت های ارزشمندی در قسمت  ترویج افکار ناب اسلامی،  هماهنگی میان مردم و نظام، دعوت  مردم  به اوامر الهی و منع آنها از کارهای حرام  صورت گرفته است.

مولوی راشد ،دعوت به امربالمعروف  و نهی از منکر را وظیفه هر مسلمان خوانده از تمام علما و بزرگان  خواست که در قسمت تطبیق احکام شریعت با ریاست امربالمعروف و نهی از منکر همکاری کنند. ختم/م-ا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا