سیاستاخبارجامعه

صدور ویزۀ ترانزیت پاکستان برای اتباع افغانستان جهت انتقال به کشور ثالث

کابل٬ ۲۳ جوزا٬ باختر
دولت پاکستان با هدف تسهیل سفر آن دسته از اتباع افغانستان که در صدد سفر و اقامت در کشور ثالث هستند، رویکرد جدید صدور ویزه ترانزیت را برای این افراد ابلاغ کرده است.
وزارت داخله پاکستان طی حکم آغاز مرحله سوم تسهیل انتقال اتباع افغانستان به پاکستان و سفر آنان به کشور ثالث را اعلام و مدت آن را ۲ ماه عنوان کرد.
براساس رویکرد جدید، صدور ویزۀ ترانزیت توسط پاکستان برای آن دسته از شهروندان افغان که برای اسکان در کشور ثالث نیاز به تامین مدارک لازم دارند، آسان شده و طی آن داوطلبان می توانند با دریافت ویزۀ ترانزیت به طور موقت در پاکستان حضور داشته باشند سپس با تکمیل مراحل حقوقی و تهیه مدارک سفر به کشور ثالث سفر کنند.
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه طی پیامی گفت: سیاست جدید دولت اسلام‌آباد برای صدور ویزه ترانزیت٬ بخشی از تلاش های ما برای ادامه کمک به پناهجویان افغان است.
وی افزود: اعطای ویزۀ ترانزیت به آنها کمک می کند تا مدارک لازم را برای سفر بعدی به کشور سوم تکمیل کنند.
این در حالی است که طی چند هفته اخیر تعداد زیادی از پناهجویان افغان به همراه اعضای خانوادۀ‌های شان در مقابل خانه خبرنگاران در اسلام‌آباد دست به تحصن زده و از سازمان ملل و دولت پاکستان می‌خواهند تا به خروج آنان به یک کشور دیگر کمک کنند و یا با دریافت تابعیت پاکستان حقوق شهروندی این کشور را حاصل کنند.
چهارشنبه گذشته صدها افغان معترض در جاده منتهی به پارلمان پاکستان و منطقه دیپلماتیک دست به راهپیمایی زدند که نیروهای پولیس مانع ادامه این تجمع و ورود معترضان به منطقه سرخ شدند. نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا