فرهنگ

صنعت گردشگری در بامیان توسعه می یابد

کابل/۱۸دلو/باختر
پوهنیار سیده مژگان مصطفوی، معین مالی، اداری و گرحندوی وزارت اطلاعات و فرهنگ دیروز با محمد طاهر زهیر والی بامیان دیدار کرد.
به گزارش آّژانس باختر٬ در این دیدار والی بامیان از تلاش‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری بامیان و راه‌اندازی جشنواره‌های زمستانی در این ولایت، قدردانی کرد و بر راه‌اندازی برنامه‌های فرهنگیِ که باعث معرفی بیشتر جاذبه‌های توریستی و توسعه صنعت توریزم در این ولایت می‌شود، تأکید کرد.
والی بامیان با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم بامیان، توسعه صنعت توریزم، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این بخش را برای تقویت اقتصاد مردم بامیان مهم عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر وزارت اطلاعات و فرهنگ در این زمینه شد.
مصطفوی در این دیدار در مورد طرح‌ها و برنامه‌هایی که باعث توسعه صنعت گردشگری در افغانستان و خصوصاً بامیان می‌شود صحبت کرد و از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بامیان به عنوان یک فرصت یاد کرد و هدف از سفرش به بامیان را افتتاح دومین جشنواره گردشگری زمستانی بامیان عنوان کرد.
معین مالی، اداری و گرحندوی با برشماری مشکلات و چالش‌های که در راستای توسعه صنعت گردشگری در افغانستان موجود است، بر ایجاد هماهنگی بیشتر میان وزارت اطلاعات و فرهنگ، بامیان و سایر ادارات ذیربط در زمینه معرفی داشته‌های تاریخی و فرهنگی بامیان و توسعه صنعت گردشگری در افغانستان و به خصوص بامیان تاکید کرد. #جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا