اخبارفرهنگ

مسودۀ طرزالعمل شناسایی ثبت و حفاظت میراث های فرهنگی ناملموس نهایی شد

کابل/ 11 قوس /باختر

مسودۀ طرزالعمل شناسایی ثبت و حفاظت میراث های فرهنگی ناملموس نهایی شد کمیتۀ تسوید طرزالعمل شناسایی ثبت و حفاظت میراث های فرهنگی ناملموس امروز در نشستی این طرزالعمل را تایید و نهایی کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ نشستی به ریاست دلاور نذیر زوی مشاور ارشد حقوقی وزارت اطلاعات و فرهنگ و اشتراک عبدالاحدعباسی رییس آبدات تاریخی، محمد فهیم رحیمی رییس موزیم ملی، نور آغا نوری رییس باستان شناسی ، نعمت الله صافی کارشناس فرهنگی و حماسه اندرکارشناس پالیسی به منظور بحث نهایی روی این طرزالعمل، برگزار شد.

دلاور نذیرزوی در این نشست گفت:این کمیته به اساس حکم وزیر اطلاعات و فرهنگ توظیف شد و پس از چندین نشست توانست مسودۀ این طرزالعمل را تایید و نهایی کند. وی علاوه کرد که این طرزالعمل دارای 5 فصل و بیست یک ماده است که هدف آن سروی، شناسایی، ثبت و حفاظت میراث های فرهنگی کشور است و پس از منظوری وزیر اطلاعات و فرهنگ مرعی الاجرا است که این طرزالعمل می تواند میراث های فرهنگی کشوررا در سطح محلی، ملی و جهانی به اساس معیار های بین المللی شناسایی و معرفی کند . نذیر زوی علاوه کرد که بخش مهم این طرزالعمل معرفی میراث های فرهنگی به سطح بین المللی است. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا