سیاستاخباراقتصادTOP

علاقمندی سرمایه گذاری شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران ازبکستانی به سرمایه‌گذاری در افغانستان

 

کابل ۱۱ سرطان باختر

شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران ازبکستان علاقمند سرمایه گذاری در بخش‌های انرژی، نساجی، استخراج نفت و معادن، ایجاد فابریکه‌های تولیدی و زیرساخت‌ها در کشور می باشند.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است که این تاجران و سرمایه‌گذاران در دیدار با مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان این گفته‌ها را بیان داشتند.

در این دیدار که عبدالحفیظ فریاد، رئیس شرکت امارتی سپین زر کندز نیز حضور داشت، نادر رستموف رئیس شرکت الفلاح ان ‌آر انرژی به نمایندگی از سایر تاجران و سرمایه‌گذاران ازبکستان در خصوص اهداف سفر هیئت تاجران و سرمایه‌گذاران آن کشور به افغانستان به معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان معلومات ارائه کرد.

رستموف با اشاره به فراهم‌ شدن زمینه‌ای تجارت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و تأمین امنیت در کشور تحت حاکمیت امارت اسلامی افغانستان گفت که همین امر باعث تشویق تاجران و سرمایه‌گذاران برای کار و فعالیت در افغانستان شده است.

او افزود که تاجران و سرمایه‌گذاران ازبکستانی مایل‌اند با استفاده از فرصت پیش آمده در بخش‌های انرژی، نساجی، استخراج نفت و معادن، ایجاد فابریکه‌های تولیدی و زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری کنند و در ادامه خواهان همکاری امارت اسلامی افغانستان در زمینه‌های فوق شد.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان نیز در این دیدار، از فعالیت‌های تجارتی این تاجران و سرمایه‌گذاران در کشور قدردانی کرد و گفت که امارت اسلامی افغانستان خواهان توسعه‌ای روابط با کشورهای همسایه در تمام زمینه‌ها به ویژه در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری است و از تاجران و سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف به ویژه کشور‌های همسایه می‌خواهد تا در بخش‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

معاون اداری ریاست الوزرا همچنان افزود که امارت اسلامی افغانستان، از تمام فعالیت‌های تجارتی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی در کشور استقبال کرده و هر نوع تسهیلات لازم را برای آنان فراهم می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا