امنیت

فرزند رهبر طالبان پاکستانی در حمله هواپیماهای بی‌سرنشین کشته شد

دویچه وله- باختر17 حوت
در نتیجه حمله هواپیمای بی سرنشین مظنون در شرق کشور، فرزند رهبر گروه طالبان پاکستانی کشته شده است. این فرد به نام امام دیری چهارمین عضو ارشد طالبان است که در یک ماه اخیر به قتل رسیده اند.
براساس گزارش ها در حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی به روز چهارشنبه در ولایت کنر در شرق کشور، عبدالله الیاس امام دیری فرزند ملا فضل الله رهبر طالبان پاکستانی به قتل رسیده است.
در گزارشی که امروز پنجشنبه از سوی حلقات طالبان پاکستانی و نیروهای امنیتی این کشور منتشر شده اند، گفته شده که امام دیری در یکی از اردوگاه های تمرینات نظامی در ولایت کنر کشته شده است.
در این گزارش ها همچنان گفته شده است که در پی دو شلیک یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی مجموعاً ۲۱ جنگجوی طالبان به قتل رسیده اند.
امام دیری چهارمین عضو ارشد گروه طالبان پاکستانی می باشد که در یک ماه اخیر در پی حملات مظنون هواپیماهای امریکایی کشته شده اند. حملات نیروهای امریکایی علیه دشمنان حکومت پاکستان احتمالاً تلاشی به منظور بهبود مجدد مناسبات دو کشور امریکا و پاکستان می باشد.
پاکستان عملیات جدیدی را در نزدیکی مرز افغانستان راه اندازی کرد
یک عضو شورای ولایتی کنر نیز از حملات بر یک مدرسه دینی به خبرگزاری آلمان یاد کرده است و گفته است که در این حملات ۲۷ جنگجو به قتل رسیده اند. اما در ابتداء روشن نبود که تلفات مذکور از جمع طالبان افغان و یا هم طالبان پاکستانی بوده اند.خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا