اخبارفرهنگ

قطعه ۰۱۲ مجدداَ در بغلان ایجاد شد و به فعالیت آغاز کرد

پلخمری،21 جوزا، باختر
قطعه012 محلات باستانی در بغلان ازجانب ریاست اطلاعات و فرهنک آنولایت مجدداَ ایجاد گردید۰
این قطعه که هدف از ایجاد آن حفاظت از محلات تاریخی و باستانی ولایت بغلان است در حال حاضر دارای دو پاسگاه امنیتی و یک قرارگاه است.
این مطلب را مولوی اسدالله مصطفی هاشمی ریس اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان به خبرنگار آژانس باختر بیان داشت و گفت: ایجاد قطعه 012 از اولویت های کاری این ادارۀ در حفاظت از محلات تاریخی ولایت بغلان است و نقش این قطعه در حفاظت از محلات باستانی و تاریخی مهم و اساسی پنداشته می شود.
وی افزود: پاسگاه های امنیتی قطعه 012 در ساحات چون سرخ کوتل و شمرق مربوط شهر پلخمری ایجاد شده است و در نظر است تا پاسگاه های امنیتی این قطعه در سایر محلات باستانی بغلان که نیاز به پاسگاه امنیتی است نیز ایجاد خواهد شد.
رئیس اطلاعات و فرهنگ با قدردانی از وزارت داخله امارت اسلامی برای ایجاد مجدد قطعه 012 در بغلان پیرامون مشکلات ناشی از کمبود سلاح، نبود وسایط، کمبود و نبود مواد اعاشوی سخن به میان آورد وگفت که این باعث مشکلات برای این قطعه خواهد شد.
محمد خلیل انوری قوماندان قطعه 012 در بغلان ضمن داشتن آمادگی لازم درحفاظت از محلات باستانی و تاریخی در بغلان خاطرنشان ساخت که در تشکیل این قطعه ۳۰ تن از سرباز شامل است که افراد متذکره جذب و آماده حفاظت ازمحلات تاریخی وباستانی می باشند.
در همین حال ادریس شیرزاد سخنگوی قوماندان امنیه ولایت بغلان گفت که قطعه۰۱۲ مربوط معینیت ها و ریاست ها در مرکز بوده و در حالات استثنائی قومندانی امنیه یک سلسله تسهیلات را به جزوتام ها فراهم خواهد کرد.
اکرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا