جهان

مبتلایان کووید۱۹ در هند از مرز ۲۱ میلیون گذشت

دهلی جدید/ صدای امریکا/۱۷ ثور/ باختر
هند از ریکارد جدید موارد ابتلا و مرگ و میر ویروس کرونا در حالی خبر می‌دهد که این عفونت از شهرها به روستاها نیز گسترش یافته است.
براساس گزارش وزارت صحت هند همه‌گیری ویروس کرونا دیروز جان ۳۹۸۰ نفر را گرفت و بیش از ۴۱۲ هزار واقعۀ جدید این بیماری در آن کشور ثبت شده است.
هند با ثبت بیش از ۲۱ میلیون واقعۀ کووید۱۹ و مرگ بیش از ۲۳۰ هزار نفر در اثر آن، پس از امریکا، دومین کشور جهان است که بیشترین واقعات و مرگ و میر ناشی از این همه‌گیری را داشته است.
افزایش سرسام آور واقعات کووید۱۹ سبب کاهش جدی آکسیجن و بستر در اکثر شفاخانه‌های هند، به ویژه در شهر دهلی جدید، پایتخت آن کشور شده است.
دهلی جدید بیش از هر شهر دیگری آسیب دیده است، اما دسترسی محدود به مراقبت های صحی در مناطق روستایی، که حدود ۷۰ درصد از جمعیت ۱.۳میلیارد نفری هند در آنجا زندگی می‌کنند، یک چالش اساسی است.
سازمان صحی جهان در گزارش هفته‎وار خود گفته است که نیمی از موارد ابتلا به کووید۱۹ جهان در هفته گذشته در هند رخ داده است.
کارشناسان صحی در هند می گویند: تعداد واقعی موارد ابتلا و مرگ و میر در آن کشور ممکن است پنج تا ۱۰ برابر بیشتر از آمار رسمی باشد.
خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که در نتیجۀ گرد‌همایی های مذهبی و راهپیمایی‌های سیاسی اخیر در هند، ده‌ها هزار نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند و از همین رو حکومت مودی به خاطر نحوۀ رسیدگی به این بحران، به شدت زیر انتقادات قرارگرفته است.
چندین ایالت برای مقابله با این همه گیری محدودیت های جدی‌ را به اجرا گذاشته اند، اما دولت از بیم تاثیرات اقتصادی تاکنون به اجرای قرنطین سراسری در کشور تمایلی نشان نداده است. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا