اخبارفرهنگ

محلات تاریخی و باستانی در بغلان در معرض خطر نابودی قرار دارند

پلخمری، 27ثور، باختر
مسوولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ بغلان نگرانی شان را از تخریب و فروپاشی شماری از محلات تاریخی درآن ولایت ابراز کردند.
عبدالبشیر اظهر آمر فرهنگ و گرځندوی ریاست اطلاعات و فرهنگ بغلان به آژانس باخترگفت که ولایت بغلان بادر نظر داشت محلات تاریخی و باستانی آن از جمله ولایات تاریخی و باستانی کشور بشمار میرود.
وی افزود: در ولایت بغلان به تعداد ۲۸ محل تاریخی و باستانی در ولسوالی های چون دهنه غوری، بغلان مرکزی، خوست، فرنگ، دوشی، خنجان، برکه ،اندراب ها و همچنان پلخمری مرکز ولایت ثبت وراجستر ریاست اطلاعات و فرهنگ بوده که از جمله معبد سرخ کوتل، شمرق، طلاتپه و چیم قلعه از مشهور ترین این محلات تاریخی و باستانی درآن ولایت به شمار می رود.
وی گفت: ازجمله محلات تاریخی و باستانی درآن ولایت ساحات تاریخی و باستانی چهارشنبه تپه مربوط ولسوالی بغلان مرکزی وهمچنان مجسمه های بغل کوهی شمرق مربوط شهر پلخمری درنتیجه سرازیر شدن سیلابها وهمچنان تاثیرات اوضاع جوی ازجمله بارندگی ها درحال خطر جدی فروپاشی قراردارند.
مولوی اسدالله مصطفی هاشمی رئیس اطلاعات و فرهنگ بغلان با تاکید روی اهمیت و نقش محلات تاریخی نگرانی اش را از وضعیت آشفته محلات تاریخی و باستانی در بغلان ابراز داشت و خاطرنشان کرد که در تلاش است تا با همکاری مقام وزارت اطلاعات وفرهنگ اقدامات لازم در حفاظت و حراست از محلات آسیب پذیر تاریخی و باستانی در بغلان اتخاذ و عملی گردد.
اکرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا