اقتصاد

محل داد وستدد برای محصولات زنان تجارت پیشه ایجاد شد

بغلان/ باختر/ 28/ اسد
نبود بازار یابی مناسب باعث آن گردیده تا بیشترین زنان تجارت پیشه بغلانی دست از تجارت بردارند.
شماری از زنان که فعلاً مصروف تجارت درپلخمری میباشند، میگویند: بی توجهی مقامات دولتی دربغلان دربخش بهبود و انکشاف و رشد تجارت میان زنان تجارت پیشه باعث آن گردیده تا بیشترین بخش زنان تجارت پیشه دراین ولایت دست از تجارت بردارند.
نجلا یک تن از بانوان تجارت پیشه با بیان این مطلب به خبرنگار آژانس باختر گفت ، هرچند دراین اواخر بخاطر رشد پیشه تجارت زنان، تجارت پیشه این ولایت محل داد وستدد جدیدی بنام باغ زنانه ( باغ بی بی صبری ) درشهر پلخمری آغاز به فعالیت نموده که باعث تجمع تعدادی از بانوان تجارت پیشه درعرصه های مختلف گردیده است.
وی افزود، با آنکه بانوان می پذیرند که ایجاد این باغ تا اندازه ای مشکلات شان را حل نموده اما سنتی بودن جامعه باعث آن گردیده که تمامی آنان نتوانند بدون اجازه خانواده های شان دراین باغ مراجعه کنند که درنهایت بازاریابی زنان تجارت پیشه به مشکل مواجه گردیده است.
خانم نجلا علاوه کرد هرچند شمار زیادی زنان هستندکه همین اکنون درباغ زنانه مصروف خیاطی و پروسس موادغذایی میباشند اما متاسفانه این بانوان نمیتوانند که نسبت عدم بازاریابی مناسب محصولات شانرا به بازار های دیگر بفروش رسانیده که این مشکل باعث دلسردی شان افزوده میشود.
وی از دولت میخواهد تا بمنظور رشد اقتصاد بانوان تجارت پیشه اقدامات لازم بازاریابی را به بانوان اتخاذ و عملی سازد.
سکینه آمرباغ زنانه باتائید اظهارات خانم نجلا یگانه مشکل فرا راه خانم های تجارت پیشه را موجودیت یک سلسله محدودیت های خانوادگی برخاسته از سنتی بودن جامعه وانمود ساخته علاوه کرد امید واریم که این پدیده منفی روز تاروز با تنویر اذهان خانواده ها کاهش یافته و سرانجام ازبین برود.
خدیجه یقینی رییس امورزنان بغلان با آنکه مشکلات زنان تجارت پیشه بغلانی رامی پذیرد میگوید که بمنظور رشد تجارت زنان تجارت پیشه انجمن زنان تجارت پیشه را دربغلان ایجاد و امیدواریم که این انجمن بتواند مشکلات زنان تجارت پیشه را دراین ولایت تا حدی حل نماید.
قابل ذکر است که طی پانزده سال اخیر با وجود فرصت های شغلی برای زنان و دختران همین حالا نزدیک به سی درصد کارمندان دولتی را در ولایت بغلان زنان و دختران تشکیل میدهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا