سیاستاخبارجامعه

محمد اشرف غنی: باید دیدگاه واضح به خاطر تقویت محیط زیست، به وجود آید

کابل/ 8حمل/باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز در نشستی با هیئت رهبری ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست، گزارش فعالیت های این اداره را در خصوص نهال شانی و حفظ و مراقبت نهال ها در سال ۱۴۰۰، شنید.

 به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در قصر گلخانۀ ارگ انجام شد، ابتدا شاه زمان میوندی رییس عمومی ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست صحبت کرد و گفت که نسبت به گذشته اهداف واضح به خاطر نهال شانی و حفظ و مراقبت نهال ها، تعیین شده است.

وی با اشاره بر این که ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست در نظر دارد که در سال جاری ۲۵ میلیون اصله نهال را در سراسر کشور غرس کند، افزود که مشارکت مردم بیشتر شده و هماهنگی و همکاری خوب با اداره های مختلف به ویژه وزارت های زراعت، آبیاری و مالداری،احیاو انکشاف دهات و شهرسازی و اراضی همچنان ادارۀ مستقل ارگان های محل و شاروالی ها، به میان آمده است.

بعد جلال الدین ناصری رییس حفظ میراث های طبیعی ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست، پرزنتیشنی را در مورد پلان عملیاتی نهال شانی در سال ۱۴۰۰ و اقدامات لازم به خاطر تطبیق آن، ارائه کرد.

وی افزود که هماهنگی ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست با نهادهای دولتی، خصوصی و بین المللی به خاطر موفقیت روند نهال شانی، بیشتر شده است.

رییس جمهوری پس از شنیدن صحبت های متذکره، با اشاره به برنامه های موفق کشورهای آلمان و کوریای جنوبی در زمینه نهال شانی و حفاظت از جنگلات، به ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست هدایت داد که فعالیت های شان را بیشتر از پیش تسریع ببخشند.

رییس جمهوری تصریح کرد که جنگلات به طبقه بندی واضح نیاز دارد و همچنان گزارش واضح از کانال ها و گزارش مستند از جریان پیشرفت کار نهال شانی را ارائه کنید. وی تاکید کرد که باید دیدگاه واضح به خاطر تقویت محیط زیست، به وجود آید.

رییس جمهوری کشور خاطرنشان کرد که باید از طرح های داکتر ناکامورا در زمینه های احیای جنگلات، توسعۀ زراعت و مدیریت آب، استفاده صورت گیرد.# احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا