اخبارامنیتTOP

محمد اشرف غنی: حفظ،  تقوییت و تجهیز نیرو های دفاعی وامنیتی کشور از وظایف اولیۀ ما است

کابل/9حوت /باختر

محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان درمحفلی که به افتخار روز سرباز دروزارت دفاع ملی ترتیب یافته بود، صحبت کرد وگفت:نیروهای دفاعی وامنیتی کشور امروز به پای خود ایستاده اند و به قوت از کشور دفاع می کنند.

 محمد اشرف غنی گفت: بر نیروهای دفاعی و امنیتی به خاطری افتخار می کنیم که بدون موجودیت این نیروها، دولت وجود نخواهد داشت .

 بناً حفظ ، تقویت و تجهیز نیروهای دفاعی و امنیتی کشور ازوظایف اولیۀ ما است.

 وی افزود : امروز دراین محفل خانم حمیده مادر سرباز شهید نظام الدین باروحیۀ عالی از تمام شیرزنان افغانستان که فرزندان شان را درراه وطن قربان کرده اند ، نمایندگی کرد و من به احترام شان یک سلام خاص می دهم .

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اضافه کرد که هفته یی نیست که من با بازماندگان نیروهای دفاعی و امنیتی کشور ملاقات نداشته باشم .

وی علاوه کرد به سلسلۀ این دیدار ها امروز با جنرال خیال نبی که پسرش به شهادت رسیده است ملاقات داشتم و تمام آرزوی جنرال صاحب این بودکه در صف اول مبارزه علیه دشمنان وطن قرارداشته باشد.

 همچنان با حاجی عزیزالله که دوپسرش ذبیح الله را در ارزگان و رفیع الله را در اجرستان دشمنان به شهادت رسانده اند صحبت تیلفونی داشتم که روحیۀ عالی نسبت به وطن داشت .

 رییس جمهورگفت : برای من جای افتخار است که درصفوف خود مثل جنرال خیال نبی و حاجی عزیزالله انسان های با روحیه ، وطنپرست و دلیر دارم.

محمد اشرف غنی افزود: ظرفیتی که امروز قوای دفاعی و امنیتی ما دارند، یک ظرفیت خاص است .

رییس جمهوری علاوه کرد: نیروهای امنیتی کشور، خود را سربازان گمنام می خوانند اما پیش من گمنام نیستند هرکدام شان افسران دلیر و شجاع اند که سینه های خود را به خاطر دفاع از وطن سپر کرده اند.

 وی ازشجاعت پولیس ملی یاد کرد وگفت: مسعود اندرابی وزیرامورداخله بارهاخود را سپر کرده است ، خواهران و برادران خود را نجات داده است.

 رییس جمهور باطرح سوالی که چرا ملت افغانستان از نیروهای امنیتی ودفاعی خود حمایت وپشتیبانی می کنند ، گفت: آن طوریکه در 140سال گذشته چنین حمایت را که امروز از ایشان می شود، نداشتند به خاطری که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور محافظ قانون اساسی، محافظ جمهوریت اند و به همت نیروهای دفاعی و امنیتی انتخابات به پیروزی رسیده است و این نیروها درهیچ سیاستی به جز دفاع ازحاکمیت ملی دخیل نیستند .

رییس جمهوری اضافه کرد : دروجودنیروهای دفاعی – امنیتی ثبات ، استحکام و صلح افغانستان را می بینیم .

رییس جمهوری درجریان صحبت خود از ملاقات ها با رهبران کشور های مختلف یاد کردو گفت : یک روز هم نیست که درچنین ملاقات ها از قربانی ها و شجاعت نیرو های دفاعی و امنیتی کشور،  رهبران جهان یادنکنند و پیروزی های شانرا مبارکی ندهند این پیام ها به خاطری است که نیروهای دفاعی وامنیتی کشورما نه تنها از امنیت و ثبات کشور خود دربرابر تروریزم دفاع می کنند ، بلکه از امنیت جهانی دربرابر تروریزم نیز حفاظت می کنند.

محمد اشرف غنی : رییس جمهوری اضافه کرد: مسوولیت حفظ ، ثبات ، توسعه و رفاه کشور به شانه های شما است و من مطمین هستم که شانه های شما تحمل این مسوولیت را دارد و این توان وتحمل را برای تان مبارک باد می گویم که به همۀ تان بر می گردد.

 رییس جمهوری درارتباط به رسیدگی به خانواده های شهیدان نیروهای دفاعی و امنیتی اشاره کرد وگفت: احترام به شهیدان بر ما واجب است .

 وی اضافه کرد که برای حمایت از بازماندگان شهدای نیروهای دفاعی وامنیتی درسال 1400 ساخت هزاران خانه شروع می شود.

 رییس جمهوری نقش قوای مسلح کشور را درایجاد فضای صلح با ارزش خواند و گفت : امروز اعمالی که در برابر مردم ما مخالفان مسلح انجام می دهند به هیچ وجه با روحیۀ انسانی و اسلامی برابر نیست .

 

 محمد اشرف غنی به ادامۀ صحبت های خود گفت: سال جاری یک سال پراز چالش و سخت بود و طالبان فکر می کردندکه دولت را سقوط می دهند ازاین سبب برای رسیدن به این هدف خود خون هزاران ملکی و نیروهای دفاعی و امنیتی را با انجام حملات تروریستی ریختند ، اما به هدف شوم خود به خاطر مردانگی ، دلاوری ، شجاعت و تعهدی که شما در برابر مادروطن دارید، نرسیدند .

 رییس جمهوری دررابطه به حکومت آیندۀ افغانستان اشاره کردو گفت : انتخاب رییس جمهوری آیندۀ افغانستان از صلاحیت های مردم افغانستان است و این حق مردم افغانستان است که هرکس را می خواهند به حیث رییس جمهور آیندۀ کشور شان انتخاب کنند.

آغوش مردم افغانستان برای آنانی که بتوانند قناعت مردم را فراهم کنند بازاست .

زنده باد نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان

ماری نبرد آئین …ک…م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا