اقتصاد

کنفرانس بین المللی جاده ابریشم درچین آغاز شد

بیجینگ – ایرنا – ۲۴ ثور – باختر
کنفرانس همکاری بین المللی راه ابریشم موسوم به « یک کمربند – یک جاده » امروز صبح با سخنان « شی جین پینگ» رئیس جمهور خلق چین در شهر بیجینگ آغاز شد.
در اجلاس مزبور مقام ها ، محققان ، کارشناسان ، مسئولان و بسیاری از سران و نزدیک به  یک هزار و ۲۰۰ نفر از ۱۱۰ کشور و منطقه و همچنین نمایندگانی از ۶۰ سازمان بین المللی در آن شرکت دارند.
«شی جین پینگ» ، رئیس جمهور خلق چین در بخشی از سخنان خود در مراسم افتتاح این کنفرانس از جاده ابریشم باستانی به عنوان میراث ارزشمند بشر نام برد که در روح آن همکاری ، صلح ، آزادی ، فراگیری ، آموزش متقابل و منافع مشترک نهفته است.
او گفت که توسعه اقتصاد جهان مستلزم  نیروی محرک جدید و منافع فراگیر و برابر است و فاصله بین طبقات پر درآمد و کم درآمد باید کاهش یابد.
رهبر چین همچنان نا آرامی های پی در پی در برخی مناطق دنیا ، گسترش سریع تروریزم و نواقض کار برای تحقق اهداف صلح و توسعه را از چالش های روبروی کل بشریت دانست.
به گفته « شی جین پینگ» در چهار سال گذشته پس از مطرح شدن پیشنهاد « یک کمربند – یک جاده » بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه جهان پشتیبانی خود را اعلام کرده یا خود در فعالیت های مرتبط با آن شرکت  کرده اند.
گفتنی است که منشی عمومی سازمان ملل متحد ، رئیس بانک جهانی و همچنین صندوق بین المللی پول و ۲۸ نفر از سران کشور ها از جمله مهمانان ویژه این کنفرانس دو روزه هستند.
چین میخواهد با استفاده از فرصت برگزاری این کنفرانس بزرگ که سران بسیاری از کشور ها و مقام های ارشد آنها در آن شرکت دارند یک اساس مناسب و زیر بنای مطلوبی برای اجرای طرح های زیر بنایی جاده ابریشم نوین فراهم کند.
تقویت همکاری بین المللی و ساخت مشترک راه ابریشم و پیشبرد برد – برد موضوع این کنفرانس بین المللی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا