سیاستاخبارامنیت

محمد اشرف غنی رییس جمهوری خطاب به مسوولان ملکی و نظامی شمال: پلان های امنیتی و مردمی تان را با انسجام و هماهنگی بیشتر به پیش ببرید

کابل/25 عقرب/باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با مسئولین قول اردوی ۲۰۹ شاهین از طریق ویدیوکنفرانس صحبت کرد.

در این ویدیو کنفرانس که معاون اول ریاست جمهوری، مشاور امنیت ملی و شماری از مسوولان وزارت دفاع ملی نیز حضور داشتند و والیان بلخ، فاریاب، جوزجان، سمنگان و سرپل نیز وصل بودند، ابتدا دگرجنرال هیبت الله علیزی قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین  گزارش امنیتی زون شمال را با رییس جمهور شریک کرد.

وی در مورد فعالیت های موثر قول اردو، دفع حملات طالبان بالای چندین ولسوالی، تصفیه چهار ولسوالی در شمال از وجود طالبان، پلان های امنیتی بخاطر تامین امنیت شاهراه ها و اکمالات و تعبیه قوت ها در ولایات مختلف به منظور تامین امنیت، گزارش داد.

دگرجنرال هیبت الله علیزی گفت که عملیات ها برای دفع حملات دشمن همچنان ادامه دارد و تطبیق میثاق امنیتی برای ما مهم می باشد.

سپس والیان ولایت های متذکره هر کدام راجع وضعیت امنیتی، تهدیدات، انسجام و هماهنگی بهتر نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایت های مربوطه شان و برنامه های امنیتی، انکشافی و مردمی خویش معلومات ارائه کردند و به رییس جمهور اطمینان دادند که میثاق امنیتی در حال تطبیق است.

محمداشرف غنی رییس جمهوری پس از شنیدن صحبت های آنان، ابتدا از تلاش ها و اقدامات سریع لوی درستیز وزارت دفاع ملی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله و معاون امنیت ملی در قندهار و هلمند که باعث دفع حملات طالبان و شکست آنان شد، سپاس کرد و  گفت که خوشبختانه پلان های بزرگ طالبان در جنوب کشور خنثی و این گروه به شکست سنگین مواجه شده اند.

وی از تلاش های والیان و قوماندان قول اردوها تشکر کرد و گفت که شما تلاش های تانرا بیشتر کنید تا دشمن به مردم و تاسیسات عامه آسیب رسانیده نتواند و پلان های امنیتی و مردمی تان را با انسجام و هماهنگی بیشتر به پیش ببرید.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری گفت که ما منحیث دولت جمهوری اسلامی افغانستان خواهان صلح هستیم اما دیده می شود که طالبان هنوز هم نیت جنگ دارند و مسوولیت دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی ما حراست از خاک و مردم است و قوای مسلح ما این ظرفیت، اراده و انگیزه قوی را دارند که از مردم خود حفاظت کنند. 

رییس جمهوری از آنان خواست که میثاق امنیتی را تطبیق کنند و هدف این است که چگونه نیروهای امنیتی و دفاعی با مردم یکجا کارکنند و در برابر جرایم، غصب، بی نظمی ها و بی قانونی ها منسجم شوند.

همچنان مردم خواهان تطبیق قانون اند و با افرادی که خلاف ورزی می کنند و باعث صدمه به امنیت روانی آنان می شوند، باید برخورد قانونی شود و برای والیان و نیروهای امنیتی اعتماد مردم باید یک اصل اساسی باشد.

رییس جمهور در این ویدیوکنفرانس، از والیان خواست که طرح های مشخص خود را برای رفاه و آسایش مردم در هر ولایت با ریاست جمهوری شریک کنند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری به مسوولان ارگان های امنیتی و دفاعی مستقر در ساحات متذکره، گفت که هیچ فرد یا مقامی دولتی یا غیر دولتی از منسوبان پولیس، اردو و امنیت ملی برای تامین امنیت شخصی خویش حق استفاده را ندارند، زیرا منسوبان این ارگان ها برای محافظت مردم اند، نه تامین امنیت مقامات و افراد.

رییس جمهور کشور در اخیر سخنانش در خصوص تامین امنیت شاهراه ها و از بین بردن اخاذی گروه طالبان تاکید ورزید و گفت که به هیچ صورت اجازه داده نشود که طالبان دست به اخاذی بزنند و اموال عامه را به تاراج ببرند.#ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا