سیاستاخبارامنیت

محمد اشرف غنی: می خواهیم پایتخت امن ترین محل باشد

کابل 5 دلو/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در نشست امنیتی صبح امروز شرکت کرده است و گفته است: انجام کار های تاکتیکی بسیار مهم و حیاتی است اما ما می خواهیم پایتخت امن ترین محل باشد.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری که جلسه های امنیتی صبح را که به نام جلسۀ شش ونیم شهرت یافته است مدیریت می کند گفته است: محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در جلسۀ امروز حضور یافت وگزارش های  بخش های مختلف این جلسه را با دقت و حوصله مندی تمام شنید و دربرخی موارد مطابق به نیاز یا هدایت دادند و یا هم تفویض صلاحیت کرد.

معاون اول ریاست جمهوری ٬ درصفحۀ فیسبوکش نوشته است: دراین جلسه رییس جمهور تاکید کرده است که جلسه های شش و نیم هیچگاهی توقف نخواهد کرد٬ رییس جمهوری گفته است از دید استراتیژیک دستآورد ها و روش جلسه  شش و نیم باید غیر قابل برگشت باشد. یعنی باید روش نهادینه شدن آن و ایجاد لایه های محافظتی برای بقای آن ایجاد شود. از نظر من جلسات شش و نیم هیچگاهی توقف نخواهد کرد. اگر روزی امرالله صالح از آن شانه خالی کرد من خودم آن را ادامه خواهم داد. این فرهنگ نباید انقطاع داشته باشد “.

از اینکه جلسه های شش ونیم توانسته است در چوکات قانون ترس مشروع در صف قانون شکنان ایجاد کند خوشحالم. اما باید واضح باشد که قانون طبقه را نمی شناسد باید بالای همه تطبیق شود.

انجام کار های تاکتیکی بسیار مهم و حیاتی است اما ما می خواهیم پایتخت امن ترین محل باشد. امروز جنگ دشمن در برابر دولت نه بلکه در برابر تمام ارزش ها و آزادی هایی است که جمهوریت به ملت فراهم کرده است. بنابرین بسیج مردم به خاطر دفاع از ارزش ها و در عین حال ادای حق شهروندی مهم است. شهروندان پایتخت باید مسوولیت خود را به صورت تعریف شده در تامین امنیت و نظم در کابل ادا کنند.

از این که نظم و دسپلین را جلسه های شش و نیم ایجاد کرده است من ابراز سپاس می کنم. جلسه صلاحیت های خاص دارد که به خاطر بهبود وضعیت از من تقاضای منابع کند و من غور اساسی خواهم کرد. جاوید  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا