اخبارفرهنگTOP

محمد طاهر زهیر بر اشتراک نمایندۀ جامعۀ رسانه یی کشور در گفت وگوهای صلح تاکید کرد

کابل/ ۲۸حمل/ باختر
محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم اعلام چهرۀ آزادی بیان افغانستان و موجودیت خانۀ آزادی بیان که امروز درهوتل کابل سرینا برگزارشد، بر اشتراک نمایندۀ جامعۀ رسانه یی کشور در گفت وگوهای صلح تاکید کرد.
محمد طاهر زهیردر این مراسم که در آن داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، اندریس وان براند، سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان ، شماری از اعضای شورای ملی، فعالان جامعۀ مدنی، خانواده های شهیدان رسانه یی و خبرنگاران اشتراک داشتند، به روح شهیدان رسانه یی کشور اتحاف دعا کرد و با خانواده های آنان ابراز همدردی و غمشریکی کرد.
او افزود که وزارت اطلاعات و فرهنگ یاد شهیدان رسانه یی را گرامی می دارد و از خبرنگاران کشور و آزادی بیان حمایت می کند.
زهیر افزود: اگر گفت وگوهای صلح ادامه می یابد، نمایندۀ جامعۀ رسانه یی کشور باید در آن حضور و اشتراک داشته باشد.
او تاکید کرد که در۲۰ سال گذشته یکی ازدستآورد های مهم درافغانستان، آزادی بیان، رشد و توسعۀ رسانه های مختلف است و هم حکومت و هم نهاد های غیرحکومتی از آزادی بیان و حقوق حقۀ خبرنگاران دفاع می کنند.
همچنان سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ بر ساختن شهرک خبرنگاران و مدال آزادی بیان تاکید کرد و گفت: اگر ما مدال آزادی بیان داشته باشیم می توانیم سالانه برای خبرنگارانی که معیار ها را تکمیل کنند و در اطلاع رسانی خوب بدرخشند ، به عنوان عالی ترین مدال در بخش اطلاع رسانی و آزادی بیان به آنان تفویض کنیم.
در این مراسم همچنان داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی و اندریس وان براند، سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان نیز در مورد نقش رسانه ها در روند صلح و توسعۀ جامعه، صحبت کردند و حمایت قوی شان را از خبرنگاران افغانستان و آزادی بیان ابراز کردند.
بعد دانش کروخیل رییس آژانس خبری پژواک و یکی از مسوولان خانۀ آزادی بیان گزارش کار کرد هیئت داورانی که باید چهرۀ آزادی بیان را تثبیت می کردند، ارائه کرد و گفت که بر اساس معیارهای مشخص، انیسه شهید خبرنگار تلویزیون طلوع به عنوان چهرۀ آزادی بیان افغانستان شناخته شده است.
بعد داکتر عبدالله عبدالله، محمد طاهر زهیر و سفیراتحادیۀ اروپا در افغانستان تندیس چهرۀ آزادی بیان افغانستان را به انیسه شهید تفویض کرد. همچنان لقب چهرۀ آزادی بیان افزون بر افتخار معنوی دارای پنج هزار دالر جایزۀ نقد نیز است.
در این مراسم همچنان خانۀ آزادی بیان نیز اعلام موجودیت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا