اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر: قانون اساسی کشور را باید با فهم وعمل بهتر اطاعت و رعایت کرد

کابل / 8 دلو / باختر

 وزارت اطلاعات وفرهنگ، از فارغان و برگزار کنندگان برنامۀ ” محکمۀ تمثیلی حقوق اساسی افغانستان “، با اعطای سپاسنامه ها، قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ درمحفلی که به این مناسبت در وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزارشد، محمد طاهرزهیر سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، ازاشتراک کنندگان و برگزار کنندگان این برنامه به قدردانی یاد کرد و دررابطه به اهمیت تطبیق و رعایت قانون درجامعه معلومات داد. وی افزود که افغانستان درگیر بحران است و بیرون رفت از بحران بدون دانش حقوقی و فهم حقوقی ممکن نیست و همچنان گذار از وضعیت نا به سامان به وضعیت مطلوب نیز نیاز به فهم حقوقی و حاکمیت قانون دارد.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ بر قانونمندی سطوح و عرصه های مختلف زندگی تاکید کرد و گفت که باید قانون اساسی کشور را که ازجملۀ بهترین قانون ها است با فهم و عمل بهتر اطاعت و رعایت کرد. بعد، داکترعبدالبصیرنبی زاده رییس پوهنتون خاتم النبیین، خلیل احمد قیومی عضو کمیسیون نظارت برتطبیق قانون اساسی، محمد اسماعیل شاهد رییس نهاد لیکس فرغانه، حبیب الله امینی مسوول نهاد ” نسل ها برای صلح و سواد ” و عبدالجمیل قادری یک تن از برگزارکنندگان برنامه، به ترتیب صحبت کردند. آنان دررابطه به اهداف این برنامه معلومات دادند و گفتند که دربرنامۀ ” محکمۀ تمثیلی حقوق اساسی افغانستان ” ، 340 محصل پوهنځی های حقوق و شرعیات 30 پوهنتون از مرکز و ولایت های کشوراشتراک داشتند. آنان خاطرنشان کردند که یکی ازاهداف این برنامه که هشت ماه را دربرگرفت، ارتقای ظرفیت محصلان و اشتراک کنندگان، آگاهی بهتر از قانون و ترویج حاکمیت قانون است.

  دراخیراین محفل سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ و شماری ازمسوولان، سپاسنامه های این وزارت را به تعدادی از محصلان و برگزارکنندگان برنامۀ ” محکمۀ تمثیلی حقوق اساسی افغانستان “، اعطا کردند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا