اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر: وزارت اطلاعات و فرهنگ سمینار بین‌المللی امیرالکلام علی شیر نوایی را برگزار می‌کند

کابل/ ۲۲دلو/ باختر
محمد طاهر زهیر امروز در مراسم گرامی‎داشت از ۵۸۰مین سالگرد تولد امیرالکلام علی شیر نوایی که در قصر سپیدار برگزار شد، گفت که وزارت اطلاعات و فرهنگ به خاطر نکوداشت از این شخصیت بزرگ فرهنگی، سمینار بین‌المللی برگزار می‌کند.
دراین مراسم که شورای عالی مصالحۀ ملی برگزار کرده بود، داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، اعضای کابینه و شورای ملی، سفیر ازبکستان در کابل و شماری از دیپلماتان مقیم کابل، شاعران، نویسندگان و سایر فرهنگیان اشتراک کرده بودند. محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در سخنرانی‌اش به مناسبت گرامی‎داشت از ۵۸۰مین سالگرد تولد علی شیر نوایی، روی ابعاد مختلف شخصیت علمی و فرهنگی او روشنی انداخت و خاطر نشان کرد که وزارت اطلاعات و فرهنگ سمینار بین‌المللی امیرالکلام علی شیر نوایی را برگزار می‌کند.
او افزود که کمیتۀ علمی برگزاری این سمینار، کارش را آغاز کرده است و قرار است این سمینار در اوایل سال ۱۴۰۰ خورشیدی در هرات باستان، شهری که علی شیرنوایی در آن مصروف کارهای خلاقانۀ علمی، سیاسی و فرهنگی بود، به گونۀ بسیار باشکوه برگزار شود. همچنان داکتر عبداالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی و سایر سخنرانان در مورد ابعاد گوناگون شخصیت علی شیرنوایی صحبت کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا