سیاستاخباراقتصادجامعه

محمولۀ جدید گندم کمکی هند به مقصد افغانستان حرکت کرد

کابل، 27 ثور، باختر
خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقام‌های حکومتی هند گفته است که یک محمولۀ جدید از کمک‌های آن کشور که حاوی 2 هزار تن گندم است و در 40 لاری بارگیری شده است، روز دوشنبه به مقصد افغانستان حرکت کرده است.
به گزارش آژانس باختر؛ راهول ننگاری، کمیشنر گمرک امرتسر هند گفته است که این کمک به سلسلۀ کمک‌های بشردوستانه هند به مردم افغانستان اهدا شده و قرار است از طریق پاکستان وارد این کشور شود.
نخستین محمولۀ گندم کمکی هند که در ماه حوت سال گذشتۀ خورشیدی به افغانستان انتقال داده شد، شامل 2500 تن گندم بود که از طریق نهادهای ذیربط به خانواده‌های نیازمند توزیع شد. مقام‌های امارت اسلامی کیفیت گندم کمکی هند به افغانستان را عالی توصیف کرده و خواستار دوام این کمک‌ها شده بودند. مسؤولان در سازمان غذایی جهان نیز از کشور هند خواسته اند که با توجه به مشکلات اقتصادی افغانستان و نیازمندی میلیون‌ها خانواده به غذا و مواد اولیه، سلسلۀ کمک‌های بشردوستانۀ خود را ادامه بدهد.
هند تعهد کرده است که 50 هزار تن گندم را به افغانستان کمک می‌کند و از پاکستان خواسته است تا در مسیر انتقال این کمک‌ها را باز نگهدارد.
دومین محمولۀ گندم کمکی هند در حالی راهی افغانستان شده است که به دلیل جنگ اوکراین، بهای جهانی گندم به گونۀ چشمگیری افزایش یافته است. هند که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گندم در جهان است. حکومت این کشور هفتۀ گذشته به دلیل رسیدگی به نیازهای داخلی، صادرات گندم را ممنوع کرد.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا