اخبارجهان

محکمۀ عالی امریکا اجازۀ دسترسی به سوابق مالیاتی ترامپ را داد

واشنگتن/ وی او ای/6حوت/باختر

محکمه عالی ایالات متحدۀ امریکا شرایط را برای څارنوالان ایالت نیویارک هموار کرد تا در تحقیقات جنایی در مورد پنهانکاری مالیاتی دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، به اسناد مالیاتی و دیگر سوابق مالی ترامپ دسترسی پیدا کنند.

حکم محکمۀ عالی امریکا که ۲۲ فبروری صادر شد، به مثابۀ ضربه یی به پنهانکاری جزییات امور مالی دونالد ترمپ پنداشته می‌شود.

محکمه عالی امریکا در جولای سال گذشته نیزاین استدلال رییس جمهور پیشین امریکا را رد کرد که گفته بود به صفت رییس جمهور برحال، از تحقیقات جنایی مصوون است.

نیل گورسیچ و برت کاوانا، دو قاضی دیوان عالی قضایی محکمۀ عالی امریکا که از سوی دونالد ترامپ معرفی شده بودند، نیز در مخالفت با خواست  ترامپ رای داده بودند.

حکم محکمۀ عالی امریکا پیروزی بزرگ برای سایرس ونس، څارنوالی ناحیۀ منهاتن نیویارک است که از سال ۲۰۱۹ به اینسو، به عنوان بخشی از تحقیقات، در پی دستیابی به سوابق مالیاتی ترامپ بود.

بخشی از این تحقیقات در برگیرندۀ تادیات پول به عنوان حق السکوت به ستورمی دانیلز و کارن مک‌دوگل، دو زنی است که ادعا می‌شود با دونالد ترامپ رابطه داشته اند، هر چند  ترامپ داشتن هر گونه رابطه با آنان را رد کرده است.

 ترامپ بر خلاف سایر روسای جمهور امریکا در جریان چهار سال ریاست جمهوری اش از علنی کردن اسناد مالیاتی خود پرهیز کرده بود، اما پس از شکست در انتخابات نوامبر سال گذشته، اکنون  ترامپ با پیگرد در مورد کار و بار شخصی اش مواجه است.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا