اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات روزنامه های غیرحکومتی درکابل

 کابل/9قوس/باختر

شمارمحدودی ازروزنامه های غیرحکومتی درکابل درنشرات خود روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی درکشور پرداخته است .

روزنامۀ 8 صبح تحت عنوان “بانک جهانی تلاش دارد که پنجصد میلیون دالر ازکمک های بسته شده را برای مردم افغانستان آزاد کند”نوشته کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که بانک جهانی درحال نهایی کردن پیشنهادی است که براساس آن پنجصد میلیون دالر ازکمک های مسدودشده برای افغانستان آزاد می شود.

 با این حال ، منابع تاکید کرده اند که این مقدار پول فقط برای ارایه کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان درنظر گرفته شده است.

همچنان این روز نامه مطلب دیگر تحت عنوان ” دوتن به اتهام قاچاق بیش از هفتاد کیلوگرام چرس درپروان بازداشت شدند” نگاشته است.

 مسوولان امنیتی درولایت پروان می گویند که دوتن به اتهام قاچاق بیش از 70 کیلو گرام چرس دراین ولایت بازداشت شده اند.

ملا اول گل حق پرست ، آمرامنیت فرماندهی پولیس طالبان درولایت پروان با تایید این خبر به روزنامه 8 صبح گفت ، دو باشندۀ ننگرهار و زابل که مواد مخدر را به طور ماهرانه در یک عراده موتر نوع کرولا جاسازی کرده بودند ، دریک ایست بازرسی ، درمرکز این ولایت بازداشت شده اند.

روزنامۀ اطلاعات روز زیرعنوان ” طالبان :ظرفیت توزیع پاسپورت به ده هزار جلد درروز افزایش می یابد ” نگاشته است .

عالم گل حقانی ، سرپرست ریاست عمومی پاسپورت می گویدکه ظرفیت توزیع پاسپورت درکابل وولایات به زودی به ده هزار جلد درروز افزایش می یابد.

انعام الله سمنگانی ، معاون سخن گوی طالبان دررشته تویتی به نقل از عالم گل حقانی نوشته است که ازتاریخ 17 میزان سال جاری تاکنون نزدیک به 115 هزار پاسپورت توزیع شده است.

 ختم/ شوخک …ک…م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا