اخباراقتصاد

مرکز سبزی ها و میوه‌ ها در بلخ تجهیز شد

کابل /14 اسد/باختر

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری بلخ، از طریق برنامه حمایت از اولویت ملی دوم، با سرمایه‌گذاری مشترک ۳۰ درصد بخش خصوصی و ۷۰ درصد وزارت زراعت، سه مرکز بسته بندی سبزی ها و میوه ها را در آن ولایت تجهیز کرد و به بهره‌برداری سپرد.

در خبرنامه که وزارت زراعت به آژانس ارسال کرده آمده است که این مراکز با هزینه بیش از هفت‌صد هزار افغانی به همکاری مالی و تخنیکی برنامه حمایت از اولویت ملی دوم و سرمایه‌گذاری زنان زراعت ‌پیشه در ولسوالی‌های نهرشاهی و دهدادی تجهیز شده است.

این تجهیز شامل وسایل برقی بسته بندی، نگهداری، وسیله انتقال محصول ها به مارکیت، تشخیص کیفیت، اندازه‌گیری و بسته‌‌ بندی و بازاریابی است.

براساس برنامۀ تجارتی، این سه مرکز ظرفیت بسته بندی انواع مختلف ترشی، مربای توت‌زمینی، آب میوه، مرچ مصاله‌دار، کنسرو آماده سبزی ها و رب بادنجان رومی با طعم شیرین و تند را با کیفیت عالی تولید می کند و از طریق فروشگاه‌های بزرگ برای مشتریان خود در شهر مزارشریف عرضه می‌کنند.

هدف از تجهیز این سه مرکز بسته بندی میوه‌ ها و سبزی ها، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش زراعت، افزایش فرصت‌های شغلی برای زنان زراعت‌پیشه و بلند بردن سطح عاید دهقانان روستایی است.نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا