اخباراقتصاد

مرکز فروش سنگ های قیمتی در بدخشان افتتاح شد

فیض آباد،۲۴جوزا، باختر
اتاق صنایع و مرکز فرشات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در بدخشان دیروز افتتاح شد و به فعالیت آغازکرد.
به گزارش آژانس باختر، قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد کشور در محفلی که بمناسبت افتتاح اتاق صنایع و مرکز فروشات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در تالار مقام ولایت بدخشان دایر گردیده بود، ایجاد چنین برنامه ها را باعث رشد اقتصادی درکشور عنوان کرد و گفت که بدخشان از جمله ولایات افغانستان است که بیشترین منابع طبیعی و منرال های نادر را در خود جای داده است و این اقدام میتواند در جهت رشد اقتصادی موثر واقع گردد.
او می افزاید که درطول 20 سال اشغال افغانستان، ده ها ملیارد دالر به این کشور سرازیر گردید اماکار های بنیادی که ما را از وابستگی های اقتصادی نجات دهد صورت نگرفته است و سالانه در حدود 340 ملیون دالر افغانستان تنها از بابت برق به کشور های بیرونی پرداخت می نماید.
مولوی عبد الغنی فایق والی بدخشان ایجاد وافتتاح اتاق صنایع و مرکز فروشات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را در شرایط فعلی و موقعیت جغرافیایی ولایت بدخشان ضروری وامید وار کننده عنوان نموده می گوید که اولین بار است در سطح کشور چنین اقدامی جهت اشتغالزایی و با ارزش ساختن سنگ های تزئینی صورت میگیرد که از نگاه اقتصادی ارزش خاص خود را دارد و تجار میتوانند که سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی شانرا پروسس و جهت فروش در مارکیت ملی و بین المللی آماده بسازند. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا