جهان

مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان به 33976 رسید

واشنگتن/ وی او ای/ 11 حمل / باختر
براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز امریکا، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح امروز به 722196نفر رسید.
تا اکنون 33976 نفر پس از ابتلا به بیماری کوید ۱۹در سراسر جهان جان باخته اند‌ و بیش از 151 هزار نفر دیگر صحت‌یاب شده اند.
امریکا اکنون با ۱۲۴۶۸۶ مورد مثبت ویروس کرونا در صدر فهرست کشورهای جهان قرار گرفته است. شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در امریکا به بیش از 2484 رسیده است.
در ایتالیا که بحران ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، آمارمبتلایان به کروناویروس به ۹۲۴۷۲ نفر رسیده است و مرگ و میر ناشی از آن به 10779رسیده است.
در چین جایی که برای اولین بار ویروس کرونا شیوع کرد، تا حال ۸۲۰۶۱ نفر مبتلا شده اند و 3304 نفر جان باخته اند.
تعداد قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا به ۵۹۸۲ نفر رسیده است و شمار مبتلایان به ۷۳۲۳۵ نفر رسیده است. پارلمان اسپانیا به دولت اجازه داد تا شرایط سخت‌گیرانه در این کشور را تا ۱۱ ماه اپریل تمدید کند.
مقامات ایرانی دیروز از مرگ ۱۲۳ نفر دیگر خبر دادند که به این حساب شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از این ویروس در ایران به 2640 نفر رسیده است. شمار مبتلایان ویروس کرونا در ایران به ۳۸۳۰۹ نفر افزایش یافته است.
در فرانسه نیز تا اکنون ۳۸۱۰۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 2606 نفر جان باخته‌اند که گفته می شود بیشتر این قربانیان افراد بالای ۷۰ سال بوده‌ اند.
در بریتانیا شمار آخرین تلفات ویروس کرونا به 1228 نفر رسیده است و بیش از ۱۷۳۲۰ نفر به شمول بوریس جانسن، صدر اعظم آن کشور به این ویروس مبتلا شده اند.
در آلمان ۵۸۲۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 541 نفر تا حال در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.#  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا