اخباراقتصاد

مسئولان ریاست اقتصاد هرات: 180 موسسه با این ریاست همکاری دارند

هرات، 23 جوزا، باختر
شیخ مفتی عبدالسلام اشرفی رئیس اقتصاد هرات در گفتگوی اختصاصی با آژانس باختر می گوید که فعالیت ها و دستاورد ادارۀ اقتصاد با همکاری موسسات و دونرها همچنان ادامه دارد و این ادارۀ روی فعالیت های اقتصادی خود کار می کند.
اشرفی می گوید که سکتور خصوصی و موسسات با اداره اقتصاد همکار بوده و در کنار آن هماهنگی روابط خوبی بین اداره اقتصاد و موسسات جریان دارد.
رئیس اقتصاد هرات همچنان می گوید که تمامی فعالیت های این اداره طبق اصول فعال است و ممانعت روی کار آنان وجود ندارد.
مفتی اشرفی اضافه می کند که در حال حاضر 180 موسسه با این اداره فعالیت چشم گیر دارد و تفاوت در بخش کمک های نسبت به سابق بوجود نیامده است.
شیخ مفتی عبدالسلام اشرفی می گوید که اداره اقتصاد زمینه کار را نیز به هزاران شهروندان در این ولایت فراهم کرده است که از این میان پروژه کار در بدل گندم با هماهنگی اداره انکشاف دهات برای ایجاد کار به مردم فراهم شده و کار آن در برخی ولسوالی ها هم اکنون جریان دارد.
رئیس اقتصاد هرات بیان می کند که در کنار این پروژه ها، پروژه های دیگر همانند آموزش حرفه، و شغل نیز با هماهنگی ریاست کار و امور اجتماعی در این ولایت فراهم شده است.
مفتی اشرفی می گوید که در حال حاضر نبود جای مناسب برای معتادان خیابانی و همچنان کودکان سرپرست در بازار جز نگرانی این اداره است که بتواند برای شان زمینه کار را در بدل نان فراهم کند.
رییس اقتصاد می گوید که به موسسات همکار پیشنهاد همکاری در بخش معتادان خیابانی و کودکان بی سرپرست را داده است تا بتوانند زمینه کار به اطفال فراهم شود.
رئیس اقتصاد هرات می افزاید که از کمک های هر کشور و هر موسسه به این اداره استقبال کرده و از هر نوع همکاری کشورها حمایت می کنیم.
مفتی اشرفی از دونران خواست با همکاری با اداره اقتصاد روی کمک برای معلولین، بیوه ها و خانواده های بی سرپرست برنامه های روی دست گیرند.
مفتی عبدالسلام اشرفی می افزاید؛ این اداره پلان تطبیق 141 پروژه انکشافی را در هرات روی دست دارد که برای تطبیق آن 7 میلیارد افغانی هزینه در بر خواهد گرفت.
رئیس اقتصاد هرات می گوید که هزینه مجموعی پروژه ها در هرات چهل میلیون چهارصد و ده هزار دالر از طرف موسسات و دونرهای همکار مد نظر گرفته شده است.
اشرفی علاوه می کند که در حال حاضر پروژه ها جریان دارد و برخی هم در آینده تطبیق خواهد شد.
به گفته این مقام کار پروژه های که در آینده جریان پیدا خواهد کرد بیشتر روی تربیت اطفال بی سرپرست در قسمت آموزش و حرفه برای آنان است که با همکاری دونرها تطبیق خواهد شد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا