اخبارامنیت

مسوولان: جرایم جنائی و کشت مواد مخدر در ولسوالی پشتون زرغون به صفر رسیده است

هرات 22 جوزا باختر
استاد یاسر عثمانی ولسوال پشتون زرغون هرات می گوید که جرایم جنایی در این ولسوالی به صفر رسیده و در حال حاضر بدون دزدی و غارت مردم در این ولسوالی به آرامش کامل بسر می برند.
عثمانی می گوید که در حال حاضر پروژه کار در مقابل غذا یا گندم در این ولسوالی جریان دارد و یک جوی به طول 41 کیلو متر که روزانه کارگران در آن کار می کند.
ولسوال پشتون زرغون می گوید که به کارگران در جوی متذکره 10 کیلو گندم فی نفر روزانه و به سرکارگر آن 12 و نیم کیلو گندم داده می شود.
عثمانی ولسوال پشتون زرغون می گوید که آنان کار بند کوتل کرو را نیز درست کرده اند، به گفته ولسوال پشتون زرغون کوتل کرو مسیری بود که 20 قریه به خاطر خرابی آن رفت آمد کرده نمی توانستند در حکومت گذشته هزینه آن 20 میلیون افغانی برآورد شده بود اما امارت اسلامی به 15 تن گندم این مسیر را درست و راه رفت آمد بطور کاملا استندرد به مردم فراهم شده است.
ولسوال پشتون زرغون علاوه می کند که نبود مکتب و بخش صحت در برخی از مناطق دور دست این ولسوالی هنوز جز نگرانی مسوولان در این ولسوالی است.
عثمانی می گوید که مشکل کمبود صنوف درسی وساختمان مکتب و بخش صحت را به مسوولان در هرات در میان گذاشته و امید است بزودی این مشکل نیز حل گردد.
ولسوال پشتون زرغون همچنان از تکمیل کار برق در این ولسوالی خبر داده و می گوید که پایه ها وصندوق های برق تکمیل شده اما کار روی سبستیشن آن مانده است که هزینه آن نظر به بودجه دست داشته مسوولان در این ولسوالی زیاد است.
استاد یاسر عثمانی ولسوال این ولسوالی می گوید که کشت مواد مخدر فعلا در این ولسوالی وجود ندارد و مردم از فرمان امیرالمومنین مبنی بر عدم کشت مواد مخدر استقبال کرده اند.
عثمانی علاوه می کند که نیروهای امنیتی در این ولسوالی 500 جریب زمین کشت مواد مخدر را از بین برده است و حالا مردم به کشت حلال روی آورده اند.
مسوولان محلی در ولسوالی پشتون زرغون هرات از مسوولان خواستار توسعه پروژه های انکشافی در این ولسوالی شده اند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا