اخباراقتصادجامعه

مشکل کمبود برق و پرچاوی‌ها در شهرمزارشریف حل شده است

مزارشریف/9دلو/باختر

با وصل شدن برق ترکمنستان به دستگاه ۲۲۰ کیلووات بلخ، مشکل کمبود برق و پرچاوی‌ها در شهرمزارشریف حل شده است.

علاوه بر چالش های فقر، جنگ و نا امنی، کمبود انرژی برق و پرچاوی های دوامدار آن نیز دامنگیر باشندگان بلخ بود، به ویژه این مشکل در فصل سرما آنان را با مشکلات زیاد مواجه کرده بود، اما سه روز پیش برق وارداتی ترکمنستان به شبکه عمومی برق آن ولایت وصل شد.

حمیدالله حمیدی، رییس حوزۀ بلخ برشنا به خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر گفت که پس از تلاش‌های آن ریاست، برق وارداتی ترکمنستان به دستگاه ۲۲۰ کیلووات بلخ، وصل شده است و اکنون ۹۵ میگاوات انرژی برق مزارشریف از آن کشور تامین شد که برق شهر مزارشریف را تامین می‌کند.

حمیدی گفت که با این حال منبعد پرچاوی های طولانی برق به‌جز از عوارض تخنیکی و حالات غیر مترقبه حل می شود و برق به گونۀ دوامدار و مطمین به باشند‌گان بلخ عرضه می‌شود.

رییس برشنا از باشند‌گان بلخ به‌ویژه مسیر شاهراه مزارشریف-شبرغان  خواست که در راستای نگهداری دارایی‌های عامه به خصوص پایه‌های برق با آن اداره همکار باشند.

راحله دوستیار یکی از شهروندان مزارشریف از اقدام ریاست بلخ برشنا اظهار خوشی کرد و گفت که امید واری است که شاهد پرچاوی‌های برق در شهر مزارشریف نباشند.

همچنان نعیم عمری، باشندۀ ناحیه چهار شهر مزارشریف از حکومت و ریاست بلخ برشنا می‌خواهد که با وصل شدن برق ترکمنستان بهای برق را نیز کاهش بدهند.

احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا