سیاست

موقف جمهوری اسلامی افغانستان در باره موضوعات مهم سیاسی و امنیتی بیان شد

کابل باختر 2 ثور
معاون سخنگوی رئیس جمهور گفت که رئیس جمهوری افغانستان به ریاست عمومی امنیت ملی و سایر ادارات امنیتی کشور اکیدا هدایت داده تا درباره چگونگی حمله دهشت افگنی اخیر درکابل تحقیقات همه جانبه کنند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور که امروز دریک کنفرانس خبری مشترک با جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه، تواب غورځنگ سخنگوی شورای امنیت ملی و منیژه یوسفزاده سخنگوی اداره مستقل ارگانهای محلی صحبت می کرد؛ گفت که رئیس جمهور هدایت داده تا درنتیجه تحقیقات نهاد های یادشده هر کسی که چه در داخل و چه درخارج از کشور در رویداد دهشت افگنی اخیر کابل دخیل ثابت شود، باید معرفی و مجازات شود.
مینه پال درباره موقف دولت درقبال روند صلح با مخالفان گفت که درکمیسیون چهارجانبه فیصله به عمل آمده بود که هر جناحی که به ندای صلح جواب رد بدهد و راه جنگ را پیش بگیرد باید با قاطعیت از طریق اعمال فشار با آن برخورد شود و دهشت افگنان با راه اندازی جنگ ودهشت درکشور بخصوص دهشت افگنی اخیر خونبار کابل این را ثابت ساختند که آنان به صلح ومذاکرات پابند نمی باشند  و راه جنگ را در پیش گرفته اند.
وی گفت که رئیس جمهور از شهادت وزخمی شدن هموطنان به شدت متاثر شده و هدایت داده تا به خانواده های شهدا و زخمی های رویداد یادشده کمک های عاجل صورت گیرد و همچنان فردا سوم ماه ثور را سالروز مراسم فاتحه خوانی شهدای این حادثه، با بر پایی محافل ختم قرآن عظیم الشان در مساجد مرکز و ولایات برگزار شود و بیرق ملی کشور نیز در داخل و تمام سفارت ها، نماینده گی های سیاسی افغانستان درخارج به حالت نیمه برافراشته قرار داده شود.
دراین نشست خبری جاوید فیصل معاون سخنگوی رئیس اجرائیه گفت که رویداد سه شنبه کابل نشان داد که تروریستان وطالبان اعتقاد به صلح ندارند و آنان راه جنگ را همچنان درپیش گرفته اند وحکومت افغانستان برای حمایت از مردم متعهد است و دفاع از آنان را از وظایف اصلی خود می داند  .
فیصل یاد آور شد که جنگی که درکشور جریان دارد ، جنگ داخلی نیست بلکه به خاطر تعیین منافع کشورهای بیگانه توسط نیروهای اجیر شان از بیرون کشور سرچشمه می گیرد.
سخنگوی رئیس جرائیه گفت که حمله اخیر تروریستی کابل در بیرون از کشور سازماندهی شده بود، به همین خاطر داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه سفرش به پاکستان را که به دعوت صدراعظم آن کشور صورت می گرفت، لغو کرد.
او یاد آور شد که مقامات پاکستان باید تمام منابع تمویل ، تجهیز ومراکز طالبان وتروریستان در آن کشور را قطع نمایند .
دراین کنفرانس خبری تواب غورځنگ سخنگوی مشاور امنیت ملی از آماده گی کامل نیروهای امنیتی ودفاعی کشور برای قطع دسایس وتوطیه های تروریستان داخلی وخارجی سخن گفت، و یاد آور شد که مشاور شورای امنیت ملی درجریان سفرش به جمهوری مردم چین درمورد جلب همکاری های آن کشور درعرصه نظامی وتامین صلح درکشور با مقامات چینی مذاکراتی را انجام داده است .
همچنان منیژه یوسفزاده سخنگوی اداره مستقل ارگانهای محلی گفت که بخاطر راه اندازی جمع آوری خون از اهدا کننده های داوطلب درتمام ولایت های کشور برنامه های عملی شد که درنتیجه مقدار30 ملیون سی سی خون جمع آوری شد  وجهت استفاده به زخمی های نیازمند رویداد دهشت افگنی اخیر به کابل انتقال گردید.
همچنان دراین نشست خبری از جریان راه اندازی عملیات شفق که از سوی نظامیان  کشور درشماری از ولایات راه اندازی شده، نیز صحبت شد ومعاون سخنگوی رئیس جمهور عملیات یادشده در برابر دهشت افگنان را موفق و پر دست آورد توصیف کرد و پیشروی نظامیان را در ولایات کندز و ولسوالی وردوج بدخشان نمونه ای از دست آورد های عملیات شفق  عنوان کرد.
دراین کنفرانس خبری همچنان آنان به پرسشهای خبرنگاران داخلی وخارجی پیرامون موضوعات جاری درکشور پاسخ ارایه کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا