اخبارسیاستجامعهTOP

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا خواستار رسیدگی فوری به خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان زلزلۀ اخیر در کشور شد

کابل، 1 سرطان، باختر

ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا ضمن ابراز تأسف از وقوع زلزله در ولایت‌های پکتیکا، خوست و شماری از ولایات دیگر کشور، خواستار رسیدگی فوری به خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان این رویداد شد.

به گزارش آژانس باختر؛ دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا با نشر خبرنامه‌یی گفته است که ملاعبدالغنی برادر با بازماندگان قربانیان و خانواده‌های آسیب‌دیده ابراز همدردی و غم شریکی کرده و در عین حال به ادارات ذیربط هدایت داده است تا تیم‌های کمک‌رسانی شان را هرچه زودتر به محل رویداد فرستاده و روند کمک‌رسانی را آغاز کنند.

ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا که مسؤولیت رهبری کمیسیون رسیدگی به حوادث طبیعی را نیز به عهده دارد، تأکید کرده است که نهادهای ذیربط با استفاده از تمامی امکانات دست داشته به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند.

گفتنی است که شب گذشته زلزلۀ نسبتاً شدید در ولایت‌های پکتیکا، خوست و برخی مناطق دیگر افغانستان به وقوع پیوسته است. هرچند تا هنوز آمار  دقیقی از  شمار  تلفات، زخمی‌ها و میزان خسارات ناشی از این زلزله در دسترس نیست، اما مسؤولان محلی در ولایت پکتیکا از جان‌باختن 255  تن و زخمی شدن بیش از 500 تن خبر داده اند. در عین حال ریاست اطلاعات‌و فرهنگ ولایت خوست می‌گوید که در نتیجۀ این رویداد، 25 تن جان باخته و 95 تن دیگر زخم برداشته اند.

پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا