سیاستTOP

معاون ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان با نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان ديدار کرد

کابل/ ۱ عقرب/ باختر

مولوی عبدالسلام حنفی معاون ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان عصر امروز با خانم دیبورا لاینس نمایندۀ خاص سرمنشي ملل متحد برای افغانستان، دیدار کرد.
در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا خانم دیبورا لاینس در مورد سفر قریب الوقوعش به ایالات متحدۀ امریکا و فعالیت های ملل متحد در افغانستان معلومات ارائه کرده، گفت: در زمینه کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان و حل مشکلات اقتصادی و بانکی در همکاری نزدیک با امارت اسلامی تلاش می کنیم.

در مقابل، معاون ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان گفت: ما مصمم هستیم که با جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد از نزدیک همکاری و تفاهم داشته باشیم.
وی افزود که امارت اسلامی سهولت های لازم به شمول امنیت را به ادارات ملل متحد در افغانستان فراهم مي کند و از مشوره های مفید و مثبت این نهاد استقبال می کند. او افزود: ما از ملل متحد و جامعه بین المللی می خواهیم که حکومت جدید افغانستان به ویژه سیستم بانکی آنرا تقویت کند که همکاری ما با جهان بیشتر شود.

معاون ریاست الوزرای امارت اسلامی گفت:اولویت ما این است که برای هر فرد افغان امنیت همه جانبه و حقوق شهروندی تامین شود.

مولوی حنفی افزود: به هیچ گروهی اجازه نمی دهیم که از خاک افغانستان بر علیه امنیت دیگران استفاده کند و در زمینه کنترول مواد مخدر مصمم هستیم و از ملل متحد و جامعه بین المللی می خواهیم که بدیل معیشت مناسب برای دهاقین افغان فراهم کند.
در اخیر این دیدار خانم دیبورا لاینس از تامین امنیت دفاتر سازمان ملل متحد ابراز امتنان کرد .

ا_ن_د

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا