اخبارآموزش

معلمان مکتب های دولتی در فراه از عدم پرداخت معاش شان، شکایت دارند

فراه/ 20 میزان / باختر

معلمان مکتب های دولتی در فراه از عدم پرداخت معاش شان به رییس معارف آن ولایت شکایت کردند.

به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر؛ نمایندگان مکتب های دولتی با برخی از معلمان فراه، به رییس معارف فراه مشکلات شان را شریک کردند.

آنان عدم پرداخت معاش، شروع نشدن صنوف هفت تا دوازده دختران، کمبود و نبود امکانات درسی را چالش بزرگ خواندند و افزودند: در صورت پرداخت نشدن معاش شان الی اخیر ماه میزان، دیگر توان ادامه به وظیفه را ندارند و برای به دست آوردن نفقه و مصارف خانواده های شان مجبور اند که به شغل آزاد رو آورند و برای خانوادۀ خود لقمۀ نانی را به دست آورند.

مولوی ادریس، رییس معارف فراه از معلمان وحوصله مندی آنان نسبت عدم پرداخت معاش آنان تشکر کرد وگفت: مشکل معاش معلمان آن ولایت، حل شده است و در چند روز آینده اجرا می شود.

وی همچنان ازبازگشای صنوف باقیماندۀ دختران اطمینان داد وگفت که به زودی دروس آنان آغاز می شود.

رییس معارف فراه برای آنان وعده داد که امور این اداره مانند گذشته جریان خواهد شد، اما اندکی فرصت نیاز است تا همه چیز به حالت عادی برگردد.

طبق یک خبر دیگر؛ رییس جدید ریاست ارشا،د حج و اوقاف فراه معرفی وبه کار آغاز کرد. درمحفلی که به همین مناسبت در آن ولایت برگزارشد، مولوی عبدالغفور رییس محاکم فراه، مفتی غلام ربانی را به حیث رییس ریاست ارشاد، حج واوقاف فراه به کارکنان آن اداره معرفی کرد.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا