اخباراقتصادTOPجامعه

معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری : خودکفایی کشور وابسته به زراعت است

 

کابل7 سرطان باختر

معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در محفل تجلیل از روز مزرعه  گفت که خودکفایی کشور وابسته به زراعت است.

دفتر مطبوعاتی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز با نشر این خبر گفته است که ریاست عمومی انستتیوت تحقیقات زراعتی  وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از روز مزرعه در فارم تحقیقات زراعتی بینی‌حصار کابل با حضور مسوولین رهبری وزارت زراعت، استادان پوهنځی زراعت پوهنتون کابل، مسوولان سازمان خوراک و زراعت ملل متحد، موسسه(آی.اچ.اچ) کشور ترکیه، نهادهای مدد‌ رسان و دهقانان تجلیل نمود.

در این محفل مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در آغاز این برنامه گفت:« تحقیقات در زراعت بخش عمده و اساسی است، هدف اصلی ما این است که چگونه به خودکفایی دست پیداکنیم و  خودکفایی کشور وابسته به زراعت است.

در همین حال، ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت گفت:« امارت اسلامی برنامه بزرگی را در بخش‌های مختف تطبیق نموده است، همان طوریکه که در جهاد قربانی داده پیروز شدیم در زراعت و مالداری نیز اقتصاد را رشد می‌دهیم.

مولوی نصرت الله طلحه رییس عمومی تحقیقات وزارت زراعت بر اهمیت بیشتر تحقیقات تاکید کرده گفت:« تحقیقات بخش مهم و ضروری در زراعت است ما می‌خواهیم که تمام دهقانان و زمین‌داران تخم اصلاح شده بذری به‌دست بیاوردند که در مقابل امراض مقاوم، متناسب به تغییرات اقلیم و حاصلات بیشتری داشته باشد.»

در عین حال پوهنمل صفی الله جوهری رییس پوهنځی زراعت پوهنتون کابل در برنامه تجلیل از روز مزرعه گفت:« در پیشرفت کشورها زراعت نقش عمده دارد، برای زراعت باید اولویت داده شود چون رشد اقتصادی کشور از طریق زراعت صورت می‌گیرد.

دوکتور محمد رفیع باوری رییس تحقیقات توافقی و تطبیقی وزارت زراعت فعالیت‌های این ریاست را بیان نموده و از برنامه‌های بعدی این ریاست در بخش تحقیقات روی حبوبات، غله‌جات و سبزی‌جات معلومات داد.

رهبری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در نظر دارد با توزیع کودکیمیاوی، تخم اصلاح شده بذری، وسایل و ماشین آلات زراعتی و کمک و همکاری با دهاقین در بخش‌های مختلف حاصلات را افزایش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا