فرهنگTOP

معین گرځندوی و سفیر ترکمنستان روی گسترش روابط توریزم بحث کردند

کابل/ 16 سرطان/ باختر
عبدالبشیر حکیمی معین گرځندوی، مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ با خواجه عوضوف سفیر ترکمنستان مقیم کابل ، دیدار کرد و دو طرف روی گسترش روابط دو جانبه، به خصوص همکاری ها در بخش توریزم بحث و تبادل نظر کردند.
در این دیدار، معین گرځندوی در مورد فعالیت های وزارت اطلاعات و فرهنگ در بخش توریزم معلومات مفصل ارائه کرد و خواهان همکاری بیشتر ترکمنستان در برگزاری برنامه های مناسبتی و گسترش روابط توریستی میان دو کشور شد.
حکیمی از پروژه های حیاتی ترکمنستان برای افغانستان یاد آور کرد و گفت: ترکمنستان به عنوان کشور همسایه، همواره در شرایط دشوار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با افغانستان همکاری همه جانبه داشته است.
معین وزارت اطلاعات و فرهنگ روی تقویت برنامه های فرهنگی و تجلیل روز های مناسبتی نیز تاکید کرد و گفت که بعد از صنعت نفت و گاز، توریزم یکی از پردرآمد ترین بخش ها در جهان است
در این دیدار سفیر ترکمنستان مقیم کابل روابط میان دو کشور را در سطح عالی عنوان کرد و از مشترکات فرهنگی و تاریخی میان دو کشور یاد آور شد. خواجه عوضوف با یاد آوری از ملاقات چندی قبلش با رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ و نیز آمادگی آن کشور برای ترمیم مقبرۀ سلطان حسین بایقرا در ولایت هرات، روی امضای تفاهمنامۀ همکاری دو جانبه در بخش های فرهنگی و توریزم تاکید کرد.
سفیر ترکمنستان، به جاذبه های توریستی آنکشوراشاره کرد و از همکاری کشورش در بخش های فرهنگی و توریستی نیز اطمینان داد.
در این دیدار، سفیر ترکمنستان از تجلیل سی ومین سالگرد استقلال آن کشور خبر داده و گفت که قرار است از هنرمندان افغان نیز جهت اشتراک در این جشن دعوت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا