اخبارسیاستTOP

مولوی امیرخان متقی و روزا آتنبایوا در مورد آجندای نشست آینده دوحه بحث کردند

کابل ۷ سرطان باختر
مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه کشور و خانم روزا آتنبایوا، رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در مورد آجندای نشست آینده دوحه بحث کردند.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در صفحه‌ای اکس‌اش نوشته است که مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه کشور با خانم روزا آتنبایوا، رییس یوناما و هیئت همراه وی دیدار کرد.
در این دیدار، دو طرف علاوه از موضوع اشتراک هیئت امارت اسلامی افغانستان در نشست آینده دوحه، در مورد موضوعات آجندای نشست دوحه و سایر مسایل مرتبط گفت‌ و گو کردند.
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه کشور در این دیدار گفت که هیئت امارت اسلامی افغانستان به ریاست ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان و اشتراک نماینده‌گان وزارت‌های امور خارجه، امور داخله، صنعت و تجارت، رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان در دوحه و نماینده د افغانستان بانک، در نشست آینده دوحه اشتراک خواهد کرد.
مولوی امیر خان متقی افزود که هیئت امارت اسلامی افغانستان در مورد هردو موضوع آجندا؛ مبارزه علیه مواد مخدر، تحریم‌های مالی و بانکی و چالش‌ها در مقابل توسعه‌ای سکتور خصوصی، آماده‌گی کامل اتخاذ کرده است.
روزا آتنبایوا، رییس یوناما نیز در این دیدار، نشست دوحه را یک فرصت خوب خواند تا طرفین نظرات شان را به اشتراک بگذارند، در مورد موضوعات بحث کنند و گفت‌ و گو‌ی پرباری داشته باشند.
گفتنی است که نشست دوحه قرار است تا چند روز دیگر، برای دو روز در دوحه پایتخت قطر برگزار شود و در آن نمایندگان ویژه شماری از کشور‌ها نیز اشتراک می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا