اخبارسیاستاقتصادTOP

مولوی ذبیح الله مجاهد: اکثر کشورها از سکتور خصوصی افغانستان حمایت خود را اعلام کردند

 

کابل ۱۱ سرطان باختر

سخنگوی امارت اسلامی افغانستان که در رأس یک هیئت به دوحه سفر کرده است می‌گوید که اکثر کشور‌های اشتراک کننده در نشست سوم دوحه از سکتور خصوصی افغانستان حمایت خود را اعلام کردند.

در روز دوم برگزاری نشست سوم دوحه، مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در صفحه‌ای اکس‌اش نوشته است: «نشست امروز خوب جریان دارد، اکثر کشورها از سکتور خصوصی افغانستان حمایت خود را اعلام کردند».

مجاهد افزود که در این نشست، تعهد شده تا محدودیت‌ها از راه‌های اقتصادی و بانکی برداشته شود.

او هم‌چنان مواقف کشور‌های روسیه، چین، ایران، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرغیزستان، ترکمنستان، امریکا و سازمان همکاری‌های اسلامی در این نشست را قابل قدر خوانده است.

در همین حال، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان از آغاز بخش دوم نشست سوم دوحه خبر داد و افزود: «در ابتدا، از طرف سازمان ملل متحد دربارهٔ خطر مواد مخدر در افغانستان و مبارزه در مقابل آن و بدیل معیشت سخنرانی ارائه شد. و حالا نمایندهٔ افغانستان یک گزارش و بعد از آن یک مستند ارائه می‌کند، که جدیت در مبارزه علیه مواد مخدر را نشان می‌دهد.»

هیئت امارت اسلامی افغانستان به ریاست مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان و با اشتراک نماینده‌گان وزارت‌های امور خارجه، امور داخله، صنعت و تجارت، رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان در دوحه و نماینده‌ی د افغانستان بانک، در نشست سوم دوحه اشتراک کرده است.

گفتنی است که علاوه از هیئت امارت اسلامی افغانستان در این نشست، نماینده‌گان ویژه شماری از کشور‌ها نیز اشتراک کرده و طی آن در تحریم‌های مالی و بانکی و چالش‌ها در مقابل توسعه‌ی سکتور خصوصی و مبارزه علیه مواد مخدر و حفظ پیشرفت‌ها صحبت می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا