اخبارسیاستTOP

مولوی ذبیح الله مجاهد: ما به هدف تفاهم و حل مشکلات به دوحه میرویم

 

کابل ۹ سرطان باختر

مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که هیئت امارت اسلامی افغانستان به منظور تفاهم و حل مشکلات، در نشست سوم دوحه اشتراک می‌کند.

مجاهد، امروز در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت که این هیئت به هدف تفاهم و حل مشکلات به دوحه می‌رود و کشورهای شرکت کننده را به  تعامل خوب با افغانستان دعوت می‌کند.

او افزود امارت اسلامی افغانستان از هر فرصتی که برای معضلات و مشکلات موثر دانسته شود، استفاده می‌کند و برای بهبود زنده‌گی مردم افغانستان به خصوص در عرصه‌های اقتصادی تلاش می‌کند از فرصت‌های بدست آمده به گونه‌ای اعظمی و خوب استفاده شود و «این سفر ما دشمنی با هیچ جهتی نیست و تعامل با همه جهت‌ها می‌باشد که باید درک شود و از آن استفاده بهتر صورت بگیرد».

وی بیان داشت: «ما در چوکات منافع ملی کشور از تمام کشور‌ها می‌خواهیم که مردم افغانستان را در شرایط سخت تنها نگذارند، بلکه در آن مواردی که حق مردم افغانستان است باید کشور‌ها مکلفیت خود را ادا کنند و در بازسازی و تقویت اقتصادی افغانستان نقش داشته باشند و موانع را از میان بردارد».

به گفته‌ی مولوی ذبیح الله مجاهد؛ آنان می‌خواهند موضوعات مربوط به تعامل مثبت و سازنده به افغانستان را با سازمان ملل متحد، کشور‌های ذیدخل و به تمام کشور‌های جهان حل کنند و مسیر واحد را برای بهبود وضعیت به خصوص وضعیت اقتصادی و ثبات همه جانبه در افغانستان پیدا کنند و این پالیسی امارت اسلامی افغانستان است.

سخنگوی امارت اسلامی افغانستان هم‌چنان گفت که افغانستان خانه مشترک همه افغانان است، همه مردم کشور در هر موقف و هر جای که قراردارند، می‌توانند به گونه مشترک در آبادی و حفظ ثبات و امنیت افغانستان سهم داشته باشند و همکار باشند.

هیئت امارت اسلامی افغانستان به ریاست مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان و اشتراک نماینده‌گان وزارت‌های امور خارجه، امور داخله، صنعت و تجارت، رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان در دوحه و نماینده د افغانستان بانک، در نشست سوم دوحه اشتراک خواهد کرد.

پیش از این، مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه کشور در دیدار با روزا آتنبایوا، رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته بود که هیئت امارت اسلامی افغانستان که قرار است در نشست سوم دوحه اشتراک کنند، در مورد هر دو موضوع آجندای این نشست؛ مبارزه علیه مواد مخدر، تحریم‌های مالی و بانکی و چالش‌ها در مقابل توسعه‌ای سکتور خصوصی، آماده‌گی کامل اتخاذ کرده است.

گفتنی است که نشست سوم دوحه قراراست تا چند روز دیگر برای دو روز در دوحه پایتخت قطر برگزار شود و در آن علاوه از هیئت امارت اسلامی افغانستان، نماینده‌گان ویژه شماری از کشور‌ها نیز اشتراک می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا