سیاستاخبارجامعه

مولوی عبدالسلام حنفی: ما خواهان روند شفاف، پاسخگو و نظارت از توزیع عادلانه و بدون تبعیض رسانیدن کمک‌ها به نیازمندان استیم

کابل /  22 جدی / باختر

نشست “کمیتۀ عالی هماهنگی کمک‌های بشردوستانه” امروز در وزارت مالیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این نشست مولوی عبدالسلام حنفی معاون ریاست الوزرا و شماری از اعضای کابینه و مسوولان امارت اسلامی افغانستان، رمیز الاکبروف معاون نمایندۀ ویژۀ سرمنشی سازمان ملل متحد و هماهنگ کنندۀ امور بشردوستانه در افغانستان و نمایندگان شماری از نهادهای بین المللی حضور داشتند.

نخست مولوی عبدالسلام حنفی معاون ریاست الوزرا از همکاری و کمک‌های بشردوستانۀ جامعۀ جهانی قدردانی کرد و بر هماهنگی هرچه بیشتر در توزیع این کمک‌ها به نیازمندان تاکید کرد.

مولوی عبدالسلام حنفی از نهادهای بین المللی امداد رسان خواست که در رسانیدن کمک‌ها از ظرفیت‌های موجود حکومتی در هماهنگی با این کمیته استفاده کنند تا شفافیت و موثریت کمک‌های بشردوستانه تامین شود و جلو هرنوع استفاده جویی در توزیع کمک‌ها به نیازمندان گرفته شود.

وی هم‌چنان خاطر نشان کرد که امارت اسلامی افغانستان خواهان روند شفاف، پاسخگو و نظارت از روند توزیع عادلانه، بدون تبعیض و تفکیک با آزادی عمل و شیوه‌های موثر رسانیدن کمک‌ها به نیازمندان است و از درخواست جدید سازمان ملل متحد برای سال 2022 م که به ارزش 4.4 میلیارد دالر است، استقبال کرد.

همینگونه رمیز الاکبروف معاون نمایندۀ ویژۀ سرمنشی سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده امور بشردوستانه در افغانستان در صحبت هایش از ادامۀ روند توزیع کمک‌های این سازمان به نیازمندان کشور اطمینان داد و از همکاری امارت اسلامی در زمینۀ تامین امنیت نهادهای سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

سرپرست وزارت مالیه و سرپرست معینیت مالی و اداری وزارت اقتصاد نیز از کمک‌های بشردوستانۀ جامعۀ جهانی تشکر کرد و از همکاری شان به نهادهای امداد رسان اطمینان دادند.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا