سیاستاخبار

مولوی قدرت‌الله جمال بر تحکیم و گسترش روابط میان افغانستان و ایران تأکید کرد

کابل ، 11 جوزا، باختر
مولوی قدرت‌الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان ناوقت روزگذشته با مهندس میر شفیعی نمایند‌ۀ ویژۀ وزیر راه و شهرسازی ایران برای افغانستان و حسن شیرزادی رایزن اقتصادی سفارت این کشور در کابل دیدار کرده است.
به گزارش آژانس باختر؛ در خبرنامه‌یی که از سوی وزارت صنعت و تجارت نشر شده، آمده است که در این دیدار دو طرف در مورد همکاری‌های اقتصادی و تجارتی به خصوص تقویت زیر ساخت‌های مرزی، بنادر، پارک‌های صنعتی و بیلانس تجارتی صحبت کرده اند.
در این دیدار میر شفیعی گفته است: همان‌گونه ‌که افغانستان خریدار بعضی از کالاهای ایران است؛ جمهوری اسلامی نیز خریدار محصولات افغانستان می‌باشد که با مدیریت و توافقات دوجانبه، می‌توان تجارت دو کشور را تنظیم کرد.
وی افزدوه است که بندر چابهار با امکانات بهتر و بیشتر در خدمت تاجران افغانستان است و آنان می‌توانند از کشتی های این بندر به منظور حمل و نقل کالا‌ها استفاده کنند.
از سویی هم؛ مولوی قدرت‌الله جمال معین امور صنعت و تجارت، وزارت صنعت و تجارت ضمن استقبال از صحبت‌های شفیعی، به مشترکات دو کشور اشاره کرده و بر تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور تأکید کرده است.
وی هم‌چنان گفته است که با وجود تحولات در افغانستان؛ روابط دو کشور اکنون هم نیک و استوار بر حسن هم‌جواری است و این روابط در عرصه‌های اقتصادی، تجارتی و سرمایه‌گذاری نیز به قوت خود باقی خواهد ماند.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا