سیاستاخبار

ناروی از هیچ مخالفت نظامی بر علیه امارت اسلامی حمایت نمی‌کند

کابل/باختر/۳۱ ثور
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان عصر امروز با اندرس لیندمن سفیر ناروی در افغانستان، در قصر سپیدار دیدار کرد.
در این دیدار، ابتدا مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا مناسبات میان افغانستان و ناروی را دوستانه خواند و به دورنمای گذشته تاریخی آن اشاره کرد.
مولوی عبدالکبیر از تلاش‌های ناروی با توجه به بحران افغانستان، به ویژه نشست اخیر در مورد افغانستان در شهر اسلو و نشست مستقیم هیات امارت اسلامی با مسوولین اتحادیه اروپا و جامعه مدنی افغان مقیم اروپا، ایجاد زمینه افهام و تفهیم و کمک‌های ناروی در زمینه ماین روبی در افغانستان، ابراز امتنان کرد.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا افزود که امارت اسلامی به شمول ناروی با تمام کشورها خواهان روابط نیک و حسنه است.
اندرس لیندمن سفیر ناروی در افغانستان در این دیدار گفت که کشورش با افغانستان روابط حسنه، دوستی دوامدار، کار مشترک و تعامل سیاسی می‌خواهد.
وی افزود که ناروی از هیچ مخالفت نظامی بر علیه امارت اسلامی، حمایت نمی‌کند.
به گفته اندرس لیندمن مناسبات دوستانه ناروی و افغانستان به بحث‌ها و تماس‌های سیاسی دوستانه نیاز دارد.
وی از معاون سیاسی ریاست‌الوزرا‌ در مورد کار زنان در ادارات دولتی، تعلیم دختران، حجاب، حکومت همه‌شمول، طرزالعمل کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان و حذف شماری از نهادها در این اواخر از تشکیلات امارت اسلامی، معلومات خواست که از سوی معاون سیاسی ریاست‌الوزرا‌ به گونه مفصل معلومات ارایه گردید.
دیدار متذکره به امید روابط دوامدار میان دو طرف، به پایان رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا