اخبارجامعه

نخستین پرواز انتقال حجاج زون شمال کشور به عربستان سعودی انجام شد

کابل، 27 جوزا، باختر
وزارت ارشاد، حج و اوقاف از آغاز روند انتقال حجاج زون شمال کشور به عربستان سعودی خبرداده می‌گوید که روز پنجشنبه (26 جوزا) نخستین پرواز انتقال حجاج ولایت‌های شمالی کشور از میدان‌هوایی بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخ مزار شریف به مدینۀ منوره انجام شد.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت ارشاد، حج و اوقاف با نشر خبرنامه‌یی گفته است که از طریق این پرواز به تعداد 336 تن از حجاج ولایت‌های شمالی کشور انتقال داده شدند.
وزارت ارشاد، حج و اوقاف می‌گوید که افزون بر آغاز پروازهای انتقال حجاج زون شمال کشور به عربستان سعودی، روند انتقال حجاج زون مرکز نیز ادامه دارد و روز پنجشنبه 115 تن از حجاج ولایت لوگر از طریق میدان‌هوایی کابل به مدینۀ منوره انتقال داده شدند.
در همین حال مسؤولان وزارت ارشاد، حج و اوقاف می‌گویند که تمامی آمادگی‌ها برای انتقال حجاج افغان به عربستان سعودی در موعد تعیین شده گرفته شده است و همچنین تلاش می‌شود تا در جریان مراسم حج خدمات لازم به حجاج افغانستان ارایه شود.
گفتنی است که در مراسم حج امسال، 13 هزار و 500 تن از افغانستان شرکت می‌کنند.
این در حالی است که در جریان دو سال اخیر، به دلیل شیوع اپیدمی کرونا در جهان، مراسم حج به گونۀ محدود برگزار شده بود. اما عربستان سعودی اعلام کرده است که در مراسم حج امسال یک میلیون زائر از سراسر جهان شرکت می‌کنند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا