اخبارTOPآموزش

نشستی در خصوص تطبیق برنامه های وزارت تحصیلات عالی برگزار شد

کابل/۱جوزا / باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری پس از چاشت امروز به سلسلۀ “هفتۀ تعلیمات مسلکی و تحصیلات عالی”در نشستی با رهبری وزارت تحصیلات عالی، گزارش چگونگی تطبیق برنامه ها، فعالیت ها و دستآوردهای وزارت متذکره را استماع کرد.

در این نشست که در ارگ انجام شد، وزیر تحصیلات عالی و معین آن وزارت در خصوص ایجاد ریاست خدمات محصلان، بازنگری نصاب تحصیلی، تدوین اسناد تقنینی، برنامه های سال ۱۴۰۰، تخصیص پروژه های تحقیقاتی برای پوهنتون ها، طرح استقلال مالی پوهنتون ها و تطبیق پروژه های آن وزارت که در وزارت شهرسازی و اراضی معطل مانده است، معلومات شان را با رییس جمهوری شریک کردند.

رییس جمهوری پس از استماع گزارش و معلومات متذکره، تاکید کرد که وزارت مالیه باید در راستای طی مراحل  طرح استقلال مالی پوهنتون ها همکاری جدی کند.

همچنان رییس جمهوری در خصوص آغاز مجدد پروژه های وزارت تحصیلات عالی که در وزارت شهرسازی و اراضی معطل مانده است، هدایت داد که وزارت های متذکره به گونهٔ مشترک در راستای تطبیق پروژه های معطل شده، همکاری جدی کنند. در اخیر این دیدار، رییس جمهوری کشور بر بلند بردن کیفیت نصاب تحصیلی تاکید کرد و گفت که پوهنتون ها باید در مطابقت به نیازمندی های کشور محصلان را مورد آموزش قرار دهند. وی افزود که در سال جاری بزرگترین اولویت حکومت دیجیتال سازی است و از رهبری وزارت تحصیلات عالی خواست که در این رابطه بر یک طرح کار کنند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا