اخبارفرهنگجامعه

نشست والی هرات با جمع کثیری از علمای کرام

هرات 24 جوزا باختر
شیخ الحدیث مولانا نوراحمد اسلام جار والی هرات دیروزبا شماری زیادی از عالمان دین در سالون نگارستان بهزاد دیدار کرد.
درین دیدار که از نواحی و ولسوالی های مختلف ولایت هرات علماء دین تشریف آورده بودند روی تقویت نظام اسلامی بحث و گفتگو صورت گرفت.
شیخ اسلامجار دراین دیدارخواستار توجه عالمان دین روی تقویت نظام اسلامی شد و نظریات و مشوره های شان را مهم دانست و تاکید کرد که مجاهدین امارت اسلامی با مردم باید رویه خوب و نیک را داشته باشند و افزود:” عدالت و امنیت در اولویت اداره محلی قرار دارد و دروازه مقام ولایت روی مظلومین، مسئولین و علما همیشه باز است و هر عالم میتواند در هر وقت و زمان چالش های که جلب توجه اش می گردد با اداره محلی هرات شریک ساخته و در تقویت نظام کنونی کشور سهیم شوند.
والی هرات گفت: این نظام فعلا توسط علما اداره می شود و مردم از ما خدمت می خواهد و ما مسئولیت شرعی که داریم در برابر نظام اسلامی به وجه احسن باید انجام دهیم و ملت باید یک دید خوب نسبت به مجاهدین امارت اسلامی داشته باشند.
همچنان والی هرات گفت: “سیاست خارجی ما حکم خداوند است و سیرت پیامبر (ص) برای ما بهترین سیاست می باشد و حدود فرض خدا است ما عقب نشینی نمی کنیم.”
علمای کرام گفتند: در نظام جمهوریت مشورت علما در نظام قرار نداشت اما این ابتکار اداره محلی هرات به خاطر تقویت نظام اسلامی افغانستان قابل ستایش است.
علماء کرام از برگزاری این جلسه استقبال نموده و درزمینه بهبود وضعیت وتقویت نظام وعده همکاری با اداره محلی هرات دادند و از والی هرات بخاطر برگزاری این جلسه مشورت دهی با علما قدر دانی کردند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا