سیاستTOPگزارش ها

نشست ویژۀ شورای امنیت بدون حضور پاکستان !؟

کابل/ ۱۹ اسد / باختر
یک سناتور پاکستان رد تقاضای پاکستان برای شرکت در نشست ویژۀ شورای امنیت سازمان ملل را یک شکست سیاسی برای آن کشور تلقی کرده است.
شورای امنیت سازمان ملل به روز جمعه گذشته با تقاضای هند٬ مکسیکو و استونیا روی وضعیت جاری در افغانستان به بحث پرداخت مگر با وجود درخواست رسمی نمایندۀ دایمی پاکستان در سازمان ملل٬ این کشور اجازه نیافت که در این نشست شرکت کند.
منیر اکرم، نمایندهٔ دایمی پاکستان در ملل گفته است که پاکستان یکی از همسایه‌های افغانستان است و سهم مستقیم در صلح و ثبات افغانستان دارد و باید در این نشست شرکت می کرد این که اجازه نیافت مایۀ تاسف است.
مصطفی نواز، سناتور ارشد پاکستان در واکنش به عدم حضور این کشور در نشست ویژۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد صلح افغانستان می‌گوید که این‌کار یک ناکامی سیاسی بزرگ برای پاکستان محسوب می‌شود.
نواز به ادامه گفته است که پاکستان به دلیل سیاست عمق استراتژیک و پشتیبانی از طالبان در افغانستان، در شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای عضو این سازمان منزوی شده است.
او گفته که پاکستان همواره تاکید دارد که نقش مهم در روند صلح افغانستان دارد، اما حالا حتا نتوانست از موضع خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل دفاع کند.
مصطفی نواز، سناتور پاکستانی تأکید کرد که حالا جهان به این باور است که پاکستان از طالبان پشتیبانی می‌کند و به این دلیل، پشت درهای بسته و در غیاب پاکستان، یک تصمیم خطرناک خواهند گرفت تا این کشور منزوی شود.
وی خاطر نشان کرد که پاکستان باید از تحریم احتمالی سازمان ملل به خاطر پشتیبانی از طالبان بترسد.
هم‌زمان شماری از احزاب پاکستانی گفته‌اند که صدهاتن زیر نام جهاد از پاکستان به افغانستان می‌روند.
این در حالیست که کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان هشتک ‹ پاکستان تحریم شود› را راه‌اندازی کرده‌اند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا