اخبارفرهنگ

نشست کمیسیون های برگزاری سمینارهای بین المللی امیرعلی شیر نوایی و پاچاخان برگزار شد

کابل/ 7 دلو/ باختر

به ریاست محمدطاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز نشست مشترک کمیسیون های برگزاری سمینارهای بین المللی امیرعلی شیرنوایی و پاچاخان در مقر وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزار شد. دراین نشست که در آن مشاوران امور علمی و فرهنگی ریاست جمهوری، عبدالمنان شیوای شرق معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، عبدالتواب بالا کرزی معین علمی وزارت تحصیلات عالی، نمایندگان پوهنتون کابل و اکادمی علوم افغانستان و سایر اعضای کمیسیون های برگزاری سمینار بین المللی امیرعلی شیر نوایی و پاچاخان حضور داشتند، روی موارد مختلف آمادگی ها برای این دوسمینار بحث و تبادل نظر صورت گرفت. محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ بر تسریع روند آمادگی و برگزاری باشکوه این دوسمینار تاکید کرد.

اعضای نشست مشترک کمیسون ها پس از بحث همه جانبه و تبادل نظر، عناوین موضوعات قابل بحث در سمینار پاچان را که محققان و دانشمندان داخلی و خارجی می توانند بر محور این عناوین مقاله های پژوهشی بنویسند، برگزیدند و تصمیم گرفتند که فراخوان مقاله نویسی باید هرچه زودتر همگانی شود. همچنان در مورد فراخوان مقاله نویسی برای سمینار امیر علی شیرنوایی که قبلاٌ نشر شده است، تصمیم اتخاذ شد که تخته های کلان حاوی این فراخوان در شهر کابل و سایر شهرهای بزرگ کشور و همۀ پوهنتون ها و مراکز اکادمیک نصب شود.

همچنان در این نشست کمیته های علمی – فرهنگی و تدارکاتی برای برگزاری این سمینار ها ایجاد شد و به این کمیته ها وظایف مشخص سپرده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا