اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

نگاهی به نشرات شماری از روزنامه های غیرحکومتی درکابل

کابل، 22 سرطان، باختر
شمارمحدودی ازروزنامه های غیرحکومتی که نشرات دارند روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی درکشورپرداخته است .
گزارشگرآژانس باختر با مرور نشرات این روزنامه ها گزارشی را آماده کرده است.
رونامه ۸ صبح تحت عنوان “ خسارات سنگین سیلاب های اخیر ، ۶۳ تن جان باختند و هزاران مواشی تلف شدند” نوشته کرده است.
بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب ها ویرانگر در چندین ولایت طی یک هفته گذشته، تلفات جانی و خسارات هنگفت برجای گذاشته است.
براساس معلومات که وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی ، ارائه کرده دست کم ۶۳ تن در اثر این سیلاب ها جان باخته و بیش از ۸۰ تن دیگر زخمی شده اند.
این وزارت گفته است که از اثر بارش باران و جاری شدن سیلاب های شش روز اخیر در ۱۲ ولایت ، ۱۲ هزار و ۲۵۰ خانه مسکونی به گونه کامل یاقسمی تخریب شده است.
افزون بر این ، دریک هفته گذشته بیش از دوهزار راس مواشی تلف شده و حدود ۱۲ هزار جریب زمین زراعتی با حاصلاتش ازبین رفته است.
از سوی هم اداره هواشناسی هشدار داده است که در روزهای پیش رو نیز در برخی از ولایت ها بار بارنده گی توام با سیلاب پیش بینی شده است.
روزنامه اطلاعات روز زیرعنوان “ مرگ نه نفر بر اثر ابتلا به بیماری کنگو در هرات نگاشته است.
مسوولان صحی در هرات می گویند که از آغاز سال جاری خورشیدی تاکنون ۴۰ مور ابتلا به بیماری کنگو یا تب خون دهنده در شفاخانه مرکزی این ولایت ثبت شده است.
به گفته عارف جلالی سرطبیب شفاخانه مرکزی هرات از این میان نه بیمار جان باخته اند جلالی به روزنامه اطلاعات روز گفت که در میان جان باختگان ناشی از ابتلا به بیماری گنگو چهار مرد و پنج زند شامل استند. شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا